"שקט תמורת שקט"

בחמאס סירבו להפסקת ההפגנות ביום שישי

על פי דיווח של העיתון הערבי, המתווך המצרי הציע לחמאס להפסיק את ההפגנות על הגדר בימי שישי בתמורה לשקט, בחמאס סירבו והסכימו רק לנוסחת "שקט יענה בשקט" (בארץ)

בכירי החמאס (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

המתווך המצרי שתיווך במשא ומתן בין ישראל והחמאס, הציע לפלסטינים הפסקת אש בתנאי שיפסיקו את ההפגנות שהם עורכים מדי יום שישי על הגדר בגבול הרצועה.

הבוקר (רביעי) מדווח העיתון הערבי - בריטי "א-שרק אל-אווסט", כי במסגרת המשא ומתן הועלו הצעות לשולחן שחמאס יפסיק את הפרות הסדר בלילות, או להפסיק את ההפגנות על הגדר בגבול הרצועה. לפי הדיווח, חמאס סירב לכל ההצעות והוא הסכים ל"שקט תמורת שקט", ללא כל תנאים אחרים.

בחמאס אמרו למתווך המצרי, כי רק במידה וישראל תחליט להסיר את המצור על הרצועה, יהיה על מה לדבר בנוגע להפגנות ולהפרות הסדר הליליות.

נראה כי הרקע לדיווח העיתון הערבי הוא מכיוון שהפלסטינים יציינו בשבת הקרובה את יום האדמה, שיוצא השנה באותו תאריך של "צעדות השיבה", בשל כך הם מתכננים לעשות "יום השנה", בו הם מתכננים לקיים הפגנות, ולעורר מהומות בכל נקודות החיכוך עם צה"ל.

יחד עם זאת, ישראל נענתה לקריאת ה"שקט תמורת שקט", אך הבהירה כי במידה ויהיו הפרות סדר הם לא יהססו להיכנס למבצע צבאי נרחב בעזה, למרות הבחירות העומדות בפתח.

בתוך כך, במהלך הלילה תקף צה"ל יעדי טרור ברצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר: "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כעת מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס ברפיח. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל אמש".

בצה"ל הדגישו כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים ולהעצמת פעולתו ככל שיידרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר