לא מפסיקים להשתעל? אכלו שוקולד

לממתק האהוב כל כך יש יתרונות מרגיעים. מחקרים קודמים הראו כי חומרים מסוימים שמצויים בקקאו, עדיפים בדיכוי הדחף להשתעל מאשר קודאין, שהוא המרכיב הטיפוסי בתרופות מרשם נגד שיעול (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

העבירו את ה"קליק", כי שוקולד עשוי לרפא את השיעול שלכם יותר מאשר אקמול, על פי המדע.

פרופ' אלין מוריס, ראש מחלקת המחקרים בענייני נשימה באוניברסיטת "האל" אמר לאתר "דיילי מייל" כי לממתק האהוב כל כך יש יתרונות מרגיעים.

מחקרים קודמים הראו כי תיאוברומין, אלקלואיד (תרכובת אורגנית חנקנית) שמצוי בקקאו, עדיף בדיכוי הדחף להשתעל מאשר קודאין, שהוא המרכיב הטיפוסי בתרופות מרשם נגד שיעול.

מחקר נוסף משנת 2016 מצא כי כאשר 137 חולים נטלו סוג מסוים של סירופ לשיעול, אשר מכיל קקאו, הוא למעשה עבד טוב יותר מאשר תרופה משופרת לטיפול בשיעול שנמכרת ללא מרשם רופא. "ההשוואה בין שתי התרופות הראתה כי בקרב המטופלים שלקחו את התרופה המבוססת על שוקולד, חל שיפור משמעותי בתוך יומיים", כתבה ד"ר מוריס במאמר ב"דיילי מייל".

מטילים ספק בכך שלעיסת "טעמי" תעצור את התקף השיעול הבא? יכול להיות שאתם צודקים.

המגזין "בריאות" מצא כי הסיפור של ה"דיילי מייל" קיבל חיים משלו והפרופסור המוביל של המחקר אמר שזה יכול להיות בכלל אמוניום כלורייד (כיחן) ו-מנתול (סירופ לשיעול בטעם מנטה) שעזרו לעצור את השיעול (ולא הקקאו).

כמובן, אתם צריכים להתייעץ עם רופא מקצועי בכל פעם שאתם מרגישים חולים, אבל לפנק את עצמכם בחתיכת שוקולד כדי להרגיש קצת יותר טוב? אלו הוראות של רופא שאנחנו בטוחים כי תשמחו לציית להן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר