פרסום ראשון

הסדר חדש: קץ לסבל של אלפי נוסעים מישראל לאוקראינה

שר התחבורה ובכירי יהדות התורה סיכמו היום בפגישה מיוחדת את פרטי ההסדר שישים סוף להטרדת הישראלים הרבים, בהם חסידי ברסלב, בעת שהם נוחתים על אדמת אוקראינה • כל הפרטים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
נוסעים לאומן (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בסיכום בין ראשי 'יהדות התורה', סגני השרים ליצמן ופרוש, לבין שר החוץ והתחבורה ישראל כץ, הושג מתווה שישים סוף למסכת העיכובים וההתנכלויות לטסים מישראל לאוקראינה.

כזכור, לאחרונה נתקלו הנוסעים - בפרט חסידי ברסלב - במסכת עיכובים בלתי נסבלים, כשלעתים הם אף אינם מורשים להמשיך ולשהות על אדמת אוקראינה.

לאחר סדרת שיחות ודיונים, התקיימה היום (רביעי) פגישה מיוחדת בלשכת השר כץ, בהשתתפות ליצמן ופרוש, ביוזמת ובהשתתפות יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב נחמן בנשעיה, במטרה לקדם מתווה שיפתור את הבעיה הקשה.

בישיבה הבהיר סגן השר ליצמן כי "מדובר בנושא מעיק שמקשה על רבים, וכי בענין הזה כולנו חסידי ברסלב - וחייב להיות פתרון לטווח הקצר ולטווח הארוך”.

פרוש אמר במפגש: "מזה זמן רב הנושא הזה הוא בראש סדר היום. המאמצים לפתרון חשובים לטובת הציבור".

המפגש בו הושג ההסדר המיוחל, היום (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע, כי על פי המתווה המדובר שכבר הועלה בפני הגורמים המקצועיים, יועמדו פקחים ישראלים באוקראינה שיהיו אחראים על מעבר הגבול, בכדי לחסוך את עגמת הנפש לתופעה שכמובן מטרידה גם את האוקראינים, ובמקביל יורשו האוקראינים להעמיד בודקים מטעמם בנתב"ג.

השר ישראל כץ סיכם: "הדבר זקוק לפתרון דחוף. אפילו שאני בתוך מערכת הבחירות, אני מתאמץ לקדם את העניין".

יוזם המפגש נחמן בנשעיה הודה לשר כץ על הירתמותו לענין ולסגן השר ליצמן וסגן השר פרוש על הסיוע והעזרה לטובת אלפי הנוסעים לאוקראינה.

מוקדם יותר היום יצאו כזכור בחסידות ברסלב בקמפיין חריף בנושא, תחת הכותרת "הבטחות בלי סוף - ואפס עשיה", בו נכתב בין היתר: "נכון לעכשיו שום פוליטיקאי לא עשה דבר בעניין ואם עשו אז הם עזרו רק לפלוני שקשור לאלמוני".

במכתב שהופץ נכתב עוד" "אנו חסידי ברסלב אין לנו נציג אמיתי באף מפלגה, וכבוד רבינו נרמס, אין נציג אחד שם באף מפלגה כזה או אחר, שידאג לנו בזמן אמת יורקים עלינו... והם אלופים בספינים"

"אליך חסיד ברסלב יקר: אל תתבלבל. אל תתן לפוליטיקאים לבלבל אותך ולשקר אותך למען האינטרסים שלנו חסידי ברסלב - ולמען כבוד רבינו הקדוש זיע"א תחשוב פעמיים", נכתב עוד.

הערב כאמור, כפי שנחשף כעת ב"כיכר השבת", הנושא הגיע לסיכום ופתרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר