האגודה מזהירה:

"סיגריה אלקטרונית: סרטן, לחץ דם, דיכאון"

בהודעת אזהרה מפורטת שפרסמה היום האגודה למלחמה בסרטן, נטען כי הוכח קשר בין עישון סיגריות אלקטרוניות לבין מחלות מסכנות חיים ועוד בעיות בריאותיות (חדשות בריאות)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

עישון סיגריה אלקטרונית הוא מסכן חיים ועשוי להביא לבעיות בריאותיות, כך טוענת היום (חמישי) האגודה למלחמה בסרטן.

בהודעת אזהרה מפורטת שפרסמה האגודה, נאמר כי הוכח קשר ממשי בין אידוי (עישון סיגריות אלקטרוניות) לבין מחלות מסכנות חיים כגון סרטן, התקפי לב, שבץ מוחי ויתר לחץ דם, המהווים גורמי המוות המובילים בעולם.

לדברי ד"ר דודי ביטון, רופא באגודה, "כבר ידוע שסיגריות אלקטרוניות קשורות להפרעות קשב וריכוז, לכאבי ראש, מיגרנות, דיכאון, חרדה והדיווח מהשטח לפירכוסים מאוד מדאיג.

לדבריו, "בכל שבוע מצטברות עדויות מדעיות חדשות ודיווחים מעודכנים, אשר קושרים בין סיגריות אלקטרוניות וסיכונים בריאותיים של ממש. החשד בנוגע לפרכוסים מצטרף לקשר בין סיגריות אלקטרוניות להתקפי לב, שבץ מוחי ויתר לחץ דם, גורמי המוות המובילים בעולם.

"במחקר קליני חדש שפורסם לאחרונה, נמצאו שינויים גנטיים סרטניים בחלל הפה המשפיעים ישירות על תחלואה בסרטן. מחקרי מעבדה מעודכנים גם הצביעו על קשר בין ניקוטין לסרטן נשים, לסרטן המעי הגס, לסרטן הוושט ולסרטן הריאות", הזהיר ביטון.

עוד אמר כי "בניגוד לתחליפי הניקוטין בבתי המרקחת הנמכרים בפיקוח כאביזר לגמילה, כמו מדבקות, משאפים ומסטיקים, בהם המינון מדוד ומוגבל בזמן ולא נגישים או מגיעים בטעות לילדים ובני נוער, במקרה של הסיגריות האלקטרוניות אין הגבלה, וניתן לצרוך ברצף כמויות גבוהות מאוד ומסוכנות של ניקוטין. בשימוש בה, גם ההתמכרות הפיזיולוגית לניקוטין נותרת על כנה".

במקביל, במנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) פתחו בימים האחרונים בחקירה בעניין קשר אפשרי שבין אידוי לבין פרכוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר