ההטרדות של 'זהות'

הרבנים גילו: "אנשים קיבלו 'צנתוק' ומיהרו לטרוק"

ועדת הרבנים לענייני תקשורת נאלצה להשיב לטענות מפלגתו של פייגלין לועדת הבחירות המרכזית, כי היא חסמה את קו המידע שיועד למצביעים פוטנציאלים חרדים (אקטואלי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בניסן תשע"ט | 08.04.19
פייגלין, יו"ר 'זהות' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', מפלגת 'זהות' של משה פייגלין או פעילים מטעמה פנו גם למגזר החרדי, בכך שהם התקשרו למצביעים רבים והתחייבו לבטל את גיוס החובה לצה"ל ולשמור על עצמאות החינוך החרדי, אולם מתברר כי מחזיקי הטלפון הכשר לא הצליחו לחזור למספר ממנו התקשרו אנשי 'זהות', זאת בעקבות חסימה שביצעו ב'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'.

בתגובה לכך, מפלגת 'זהות' עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד הועדה ונגד החברות בזק, פלאפון, פרטנר, גולן טלקום, הוט מובייל ורמי לוי. המפלגה ביקשה להוציא צו מניעה שיורה לועדת הרבנים להימנע מלחסום את הקו של תומכי 'זהות' למגזר החרדי.

בתגובה, הגישה ועדת הרבנים תגובה לועדת הבחירות המרכזית, בה היא מסבירה כי "הציבור החרדי בוחר בסינון התכנים המוגשים לו, והוא סומך על הרבנים המוסמכים כחוק, ולאף גורם חיצוני אין סמכות להתערב".

בנוסף, טענו בועדה: "מגישי העתירה מטשטשים את האמת בכך שהם טוענים להאזנה לקו על ידי חרדים. בקו שלהם יש תכנים של ארבע שעות, אך רוב האנשים שהתקשרו, שמעו בממוצע - לפי הפירוט - רק דקה. משמעות הדבר שאנשים קיבלו 'צנתוק', חזרו למספר, שמעו במה מדובר ומיהרו לטרוק את השיחה".

צנתוקים (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

"הסמכות הזו של הרבנים, בחתימת ידו של כל אחד מהמצטרפים לקומה הכשרה, היא חוקית על פי כל חוק, ומאושרת בידי משרד התקשורת", הוסיפו בועדת הרבנים.

לדבריה נציגי ועדת הרבנים, "ניסיונות שונים בעבר להתערב בהחלטות הרבנים, כולל משפטים שהוגשו על רקע פסילות קווי תוכן, נכשלו - והושלכו על הסף אל מחוץ לבית המשפט, יען לוועדת הרבנים סמכות בלעדית בענין, ולאף גורם אין סמכות להתערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר