בהלה במחלקה

חולה חצבת שהה במחלקת היולדות בבית החולים 'איכילוב'

לפני כארבעה ימים שהה גבר כבן 42, תושב תל אביב, במחלקת היולדות בבית החולים 'איכילוב' לאחר הולדת בנו, וכעת התברר כי הוא חולה בחצבת. לפי הדיווח ב'ידיעות', התינוקות הופנו לטיפול (בארץ)

בית החולים 'איכילוב' (צילום: שאטרסטוק)

לפני כארבעה ימים שהה גבר כבן 42, תושב תל אביב, במחלקת היולדות בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב לאחר הולדת בנו, וכעת התברר כי הוא חולה בחצבת.

לפי הדיווח הבוקר (שני) של רותם אליזרע ב'ידיעות אחרונות', הגבר, שחגג את הולדת בנו, שהה במחלקת היולדות וחש עייפות, חולשה וכאבי גרון. רק כעבור יומיים, כשהופיעה אצלו פריחה, עלה החשד שמדובר בחצבת.

החולה עצמו סיפר ל'ידיעות' כי ביום רביעי האחרון ליווה את אשתו, הרגיש עייפות גדולה אבל חשב שזה חלק מהלחץ של הלידה. הוא לקח את בנו לגן, נפגש עם בני משפחה שבאו לבקרם ורק למחרת בבוקר, התעורר עם פריחה ורץ למיון בשיבא, שם מיהרו לשים אותו בבידוד ולקחת בדיקות.

התברר כי הוא מחוסן חלקית מאחר ונולד בשנת 1977, אך הוא מבהיר כי לא היה לו מושג שהוא חולה ושעלול להדביק אחרים. "חצבת זו מחלה שאתה יכול להידבק בה אפילו אם נכנסת לחדר ריק ששהה בה אדם חולה בחצבת שעתיים קודם לכן. זאת אחת המחלות הכי מדבקות", הוא אומר.

בעקבות כך, כל התינוקות ששהו בשבוע שעבר בין הימים שני עד חמישי, בתאריכים 8-11 באפריל, במחלקה, נמצאים בסכנת הידבקות במחלקה ובעקבות כך כל הילודים מקבלים טיפול מונע.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי בלשכת הבריאות המחוזית פתחו בבדיקה עם קבלת הדיווח על החולה. בני המשפחה וילדים שלומדים בגן של בני הזוג הופנו להתחסן באופן מיידי. בנוסף, בית החולים 'איכילוב' התבקש להעביר רשימה של מי שבא במגע עם האב ונחשף לחצבת, כולל חדרי הלידה, התינוקייה והמחלקות בהן ביקר האב.

מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר בתגובה ל'ידיעות' כי "המקרה דווח אתמוך לבית החולים על ידי משרד הבריאות. לשכת הבריאות המחוזית תפנה בימים הקרובים להורים של התינוקות ששהו בזמן זה בתינוקייה לקבלת חיסון בהתאם להנחיות. התינוקות הבודדים שנשארו עדיין באשפוז חוסנו היום. לאף אחד מהתינוקות לא נשקפת סכנה מהחשיפה או מהחיסון. בית החולים מדגיש כי מדובר באירוע שחלף ואין לו שום משמעות ליולדות המגיעות כעת לבית החולים. כמו כן, העובדה שהאב ובת זוגו היולדת שהו בחדר פרטי כמו רוב היולדות באיכילוב הקטינה את עוצמת החשיפה הפוטנציאלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר