"מגיפה חמורה"

ילד מברוקלין שביקר בישראל, גרם להתפרצות החצבת

ארגון הבריאות העולמי מדווח על פי 4 מקרים של הידבקות בחצבת לעומת השנה החולפת. "המגיפה החמורה ב-20 שנה האחרונות", אומרים בארה"ב, ודורשים לחסן חרדים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים בברוקלין, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

ברבעון הראשון של השנה הלועזית 2019, חלה עליה מדאיגה במספר ההידבקויות בחצבת, עד לשיעור של פי 4 ביחס לתקופה המקבילה שנה שעברה - כך עולה מנתוני דו"ח ארגון הבריאות העולמי המתפרסם היום (שני).

לא רק בישראל, גם בארצות הברית, מדינה עם אחוז מחוסנים גבוה, חלה העליה המשמעותית ביותר. המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) רשמו מתחילת השנה 555 מקרים של המחלה.

גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מקור ההתפרצות, בילד מברוקלין שנסע לביקור בישראל. הילד, שלא היה מחוסן, נדבק והביא איתו את החצבת לשכונה בה מתגוררת אוכלוסיה חרדית גבוהה.

על פי ארגון הבריאות, "במהלך החודשים האחרונים נרשמו מקרים רבים של חצבת גם במדינות בהן מספר המתחסנים גבוה, כולל בארצות הברית, ישראל, תאילנד ותוניסיה - שכן המחלה התפרצה במהירות בקרב אוכלוסיות לא מחוסנות במדינות אלו".

בניו יורק אומרים כי מדובר בהתפרצות החמורה ביותר בעשרים השנה האחרונות, ואף מכנים את החצבת כמגיפה. בשל כך, הכריז ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו על מצב חירום בריאותי בברוקלין.

לדבריו, "יש התקדמות משמעותית בהתמודדות עם הנושא - אבל זה פשוט לא עובד מהר מספיק והגיע הזמן לנקוט גישה קשוחה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר