מחקר: למה כל כך קשה לעמוד בפני חטיף צ'יפס?

למרות שהמליחות ותכולת השומן הגבוהה של חטיף צ'יפס הופכים אותו לכזה שקשה לעמוד בפניו, חוקרים מצאו סיבה נוספת שבגינה כה קל לסיים שקית של קראנץ' מקסיקני - ואין לה כל קשר לטעם (אוכל)

(צילום: שאטרסטוק)

אפילו אנשים בעלי כוח רצון חזק במיוחד לא יכולים לאכול רק פיסת צ'יפס אחת ולהשיב את החפיסה למזווה. אף על פי שהמליחות ותכולת השומן הגבוהה של החטיף הופכים אותו לכזה שבלתי אפשרי לעמוד בפניו, חוקרים מצאו סיבה נוספת שבגינה כה קל לסיים שקית של קראנץ' מקסיקני - ואין לזה שום קשר לטעם.

אנשים נוטים לאכול יותר צ'יפס שעל אריזתו מצוין כי הוא פריך, על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Appetite". מדענים גילו כי משתתפי המחקר אכלו יותר צ'יפס וסוכריות בעת שצפו בסרט, כאשר שקיות החטיפים שלהם היו מתויגות כחטיפים פריכים.

הם גם גילו שנדרש יותר מרק שיווק טוב כדי לגרום לאנשים להגזים באכילה. אנשים גם צרכו עוד פיסות מהשקיות "הפריכות" שלהם כאשר דעתם היתה מוסחת, זאת באמצעות הרכבת אוזניות ואי יכולת לשמוע את הצליל של החטיפים שלהם בפה.

בעיקרו של דבר, זה אומר שמאכל פריך גורם לכם לשים לב לצלילים שהאוכל מפיק בפיכם, מה שמגדיל את ההנאה, מחברת שותפה של המחקר נאייליה אורדבייבה, עוזרת פרופסור לשיווק ב"בוסטון קולג'", הסבירה לאתר "בריאות הגבר".

אבל למה בכלל אכפת לנו מגורם הקריספיות?

"אנשים מקשרים לעתים קרובות את הפריכות של מזונות עם מאפייני מזון חיוביים, כמו טריות. ההנאה הגדולה יותר מהאוכל נובעת מהבולטות של הצליל של המזון, מה שמביא לצריכה גדולה יותר", היא אומרת.

כמובן, מחקר זה אינו מושלם, כפי שמציינים החוקרים. לצורך עריכתו השתמשו בסוכריות ובצ'יפס, שרוב האנשים כבר נהנים לאכול בכל מקרה. התוצאות עשויות להיות שונות מאד אם המחקר יבדוק גזר וסלרי, שכנראה פחות אטרקטיביים. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון כי המשתתפים אכלו תוך כדי צפיה בסרט, אשר יכולה כבר להוביל לזלילה חסרת דעת בפני עצמה.

אבל אין שום נזק בשימוש בטריק הזה עם ירקות. אם היתרונות הבריאותיים של ברוקולי אינם מפתים בפני עצמם, נסו לחשוב על הפריכות והטריות בפעם הבאה שאתם עורכים קניות בסופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר