האם באמת יש כזה דבר מזונות עם קלוריות שליליות?

אנשים מתייחסים לחסה, סלרי, או מלפפון, כמזון עם קלוריות שליליות. דהיינו: שהמאמץ הכרוך בעיכולם שורף יותר קלוריות מאשר אלו שהמזון מכיל. האם זה נכון? בואו ונשים קץ לשמועות (בריאות)

עלי חסה. האם הם באמת מכילים קלוריות שליליות? (צילום: שאטרסטוק)

ודאי נתקלתם לפחות פעם אחת בחייכם באדם שצורך כמויות מטורפות של סלרי בטענה שהעיכול שלו שורף יותר קלוריות מאשר אלו שיש בירק מלכתחילה. עם זאת, הרעיון של מזונות עם קלוריות שליליות הוא לא יותר ממיתוס, על פי מחקר חדש.

במקרה שאתם לא מבינים על מה אנחנו מדברים, אנשים שנוטים לעשות דיאטות רבות ורכשו השכלה כלשהי, מכורח הנסיון, בתחום, מאמינים כי אכילת מזונות מסוימים המכילים סיביים, כמו סלרי, חסה, אשכולית, מלפפון וברוקולי, שורפים יותר קלוריות מאלו שיש בדבר המאכל עצמו.

אולם מומחים רפואיים ממליצים להימנע מהרגל זה ולהשתמש בו כאסטרטגיה להפחתת משקל. חוקרים מאוניברסיטת אלבמה ניפצו את המיתוס במחקר מדעי שנערך על לטאות. הם גילו כי הזוחלים אגרו רבע מהקלוריות של הסלרי. כלומר, הם לא ממש שרפו יותר קלוריות מאלו שיש באוכל עצמו. למגינת ליבנו, נכון לעכשיו, זהו לא מידע בעל ערך כי חוקרים חיצוניים לא אימתו את כוחו של המחקר.

המחבר הבכיר של המחקר, סטיבן סקור, פרופסור למדעים ביולוגיים באוניברסיטת אלבמה, אמר ל-"LiveScience" כי למרות שבסלרי יש כמות סמלית של קלוריות, לאכול רק מזון אחד זו לא דרך טובה לרדת במשקל.

בעבר, האקדמיה לתזונה ודיאטה חשפה את הרעיון של מזונות עם קלוריות שליליות, על ידי כתיבת פוסט על מטבוליזם. בעיקרו של דבר, הגוף שלכם הוא די יעיל בעיכול מזון. למעשה, אתם משתמשים רק ב-5-15 אחוזים מתצרוכת הקלוריות היומית שלך כדי לעכל ארוחות. כלומר, אכילת ברוקולי לא הולכת לשים את במצב של גירעון קלורי.

אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לאכול סלרי, ברוקולי או אשכולית. הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל היא על ידי דילוג על אופנות ושילוב של הרבה פירות וירקות בתוך התפריט שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר