בתום דיון סוער: ועדת הבחירות פסלה את חנין זועבי

אחרי דיון סוער במיוחד, בו התכתשו חברי וועדת הבחירות המרכזית האחד עם השני, החליטה הוועדה ברוב של 27 חברים כנגד 6 לפסול את ח"כ חנין זועבי מלהתמודד (בחירות)

דודי סילבר | כיכר השבת |
זועבי הבוקר בוועדה (צילום: עפר מאיר - ynet)

פסולה: אחרי דיון סוער, וועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב גדול לפסול את ח"כ חנין זועבי מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-20. 27 תמכו בפסילה ו-6 התנגדו.

בגלל שמדובר בפסילה אישית, ההחלטה חייבת לעבור את אישור בג"ץ. כזכור, גם בבחירות 2013 וועדת הבחירות פסלה את זועבי אך בג"ץ הפך את ההחלטה.

הדיון בפסילה היה סוער במיוחד, ובמהלכו שיסעו חברי הכנסת וגורמים נוספים שהגיעו לוועדה אחד את השני. זועבי אמרה בוועדה: "אני לא מבינה מדוע אני פה. יצאתי בתוקף בנחישות נגד הרג אזרחים באשר הם, נגד חוקים גזעניים. מדוע לא אלה שעודדו להרג, להרס, שעשו גזילה של אדמות, שביקשו להצית אזרחים בעזה, מדוע הם לא עומדים שם? מי שמבקשים לפסול אותי, הם צריכים לעמוד בפנינו ולתת את כל מה שנעשה בפני עמי. צריך לעצור את הגזענים האלה, אנחנו לא עורכים טקסי הסתה ונקמנות כמו שאתם עושים יום יום לחברי הכנסת הערבים".

זועבי אמרה עוד כי "בחרתי במאבק פוליטי נחוש, לא בהתרפסות מול הכוחנות המכוערת. לא אחזור מהעמדות שהבעתי נגד המצור והכיבוש, אני גאה בפעולתי הפרלמנטרית שאתם לא מעוניינים לדעת עליה, אני גאה בצעירים שיוצאים להפגין למען חיים בכבוד, אני גאה בחברי הרשימה המשותפת שעומדים בנחישות לא רק מול הגזענות אלא גם מול השטחיות הפופוליסטית הזולה והרדודה שרואים פה. אינכם שופטים רק אותי אלא את ייצוג הערבים, אתם שופטים מאבק. בחרתי במאבק ברור נגד המצור".

חברי הוועדה קראו לעברה: "דם של חיילינו על הידיים שלך ואת צוחקת". יו"ר יחד ח"כ אלי ישי תקף אותה בחריפות וקרא לה ללכת לעזה: "עכשיו כל אזרחי ישראל שמחים שהבאתי את מרזל לכנסת, שייתן יום יום תשובות לחנין זועבי". מרזל עצמו: "אני אגיע לכנסת ואמחק לך את החיוך מהפרצוף".

העיתונאי שרון גל, שמתמודד לכנסת ברשימת ישראל ביתנו, אמר בדיון בנוגע לח"כ זועבי כי "ברור לכולם שחנין זועבי עברה את הקו האדום. מסה קריטית מצטברת של אמירות ומעשה, בניגוד לאחרים שאמרו דברים קשים והסיתו, חנין זועבי עשתה מעשה. היא עלתה על משט טרור. היא הייתה חלק ממשט טרור שבו היו נשק וסכינים, כל מה שמשט טרור יוצא איתו לדרך. היא הייתה חלק ממנו. אנחנו חייבים לשים קו אדום. חנין זועבי לא משרתת את הציבור ששלח אותה. היא מרחיקה, היא מסיתה".

זועבי הגיבה: "אני לא מופתעת, ובטוחה שבג"ץ יהפוך את ההחלטה. אני מייצגת את כלל הציבור הדמוקרטי בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר