לקראת יום הנכבה

ארה"ב בצעד נדיר: 'אזהרת מסע' ל...ישראל

השגרירות האמריקאית פרסמה הודעה בה הזהירה את אזרחי ארה"ב מחשש לפיגועים בישראל ביום הנכבה ובמהלך תחרות האירוויזיון שמתקיימת בישראל השבוע: "גלו זהירות" (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נוחתים בישראל. אילוסטרציה (צילום: ChameleonsEye / Shutterstock)

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אמש (שני) אזהרה ביטחונית חריגה עבור אזרחיה המתכננים ביקור בישראל.

באזהרה, הם מותרעים מפני ניסיון של ארגוני טרור לבצע פיגועים ביום השנה להעברת השגרירות לירושלים, שמקביל לאירועי האירוויזיון, או סביב יום הנכבה שיצוין מחר.

"אזרחי ארצות הברית נקראים לגלות זהירות ולהקשיב להוראות כוחות הביטחון", לשון ההודעה האמריקנית.

הודעת השגרירות

על פי השגרירות, האזהרה פורסמה "לרגל יום השנה לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים שיהיה ב-14 במאי ולרגל האירועים האלימים שהיו אז לאורך הגדר בין ישראל לבין עזה".

"ארגוני טרור עלולים לנצל את יום השנה שמקביל לאירויזיון, או ליום הנכבה לבצע מחאות אלימות או פיגועי טרור. תקריות ביטחוניות יכולות להתרחש מעבר לעזה בכל זמן ללא אזהרה כפי שהיה בסבב ההסלמה בין 3 ל-5 במאי כאשר רקטות נורו לעבר דרומה של ישראל כולל אשדוד, אשקלון, באר שבע וההתקפות במחצית מרץ לעבר מרכז ישראל", מסבירים בשגרירות.

גם בצה"ל שומרים על דריכות גבוהה מחשש לעימותים ביום הנכבה השבוע והחשש כי בארגוני הטרור יממשו את האיומים לפגוע באירוויזיון אליו הגיעו תיירים רבים והשאירו את מערכות כיפת ברזל בפריסה בשטח. הפגנות יום הנכבה צפויות להתקיים מחר, וכחלק מההיערכות הביטחונית המוגברת, צה"ל מתגבר את כוחותיו בגבול רצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר