אאא

בפעם הבאה שתחליטו להגיש כרוב ניצנים לארוחת ערב, דעו כי זה בסדר לטגן אותו בשמן עמוק תחילה, על פי המדע.

חוקרים מאוניברסיטת גרנדה בספרד השוו ארבע שיטות בישול שונות - טיגון קל, טיגון עמוק, בישול במים, בישול בתמהיל של מים ושמן - כדי לקבוע את כמות נוגדי החמצון שהירקות שמרו בתוכם.

התוצאה? הירקות שנבדקו (תפוחי אדמה, עגבניות, חצילים ודלעת) הראו כמויות גבוהות יותר של תרכובות פנוליות (לוחמי מחלות) כאשר טוגנו עמוקות או קלות בשמן זית כתית מעולה.

הנה למה: ירקות אלה לא רק ספגו את החומרים המזינים והטובים עבורנו מן השמן, אלא גם החזיקו את נוגדי החמצון שבהם טוב יותר. (לעומת זאת, ירקות שבושלו, למעשה איבדו חלק מתכולת הפנולים המקורית שלהם.)

כמובן, הירקות המועשרים בשמן זית גם הכילו תוכן קלורי ושומן גבוהים יותר. אבל כל עוד צורכים אותם במתינות, אין מקום לדאגה.