הסוף לשמועות: האם תה ירוק עוזר לירידה במשקל?

מספר ניסויים קליניים, קטנים אך מכובדים, גילו שאנשים הסובלים מעודף משקל, שצרכו תה ירוק - או בצורת שתייה של ממש או בצורת תמצית - איבדו משקל רב יותר מאלה שלא עשו זאת, אך זה לא הכל (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אנו שומעים כה רבות על סגולותיו הרפואיות של תה ירוק. שתייתו הפכה למעין טרנד שחובבי בריאות מאמצים בחום. האם הוא אכן טוב לירידה במשקל? מחקרים בבני אדם ובעלי חיים מנדבים תשובות.

אז כן, יש ראיות שתה ירוק יכול לסייע לכם לרדת במשקל

מספר ניסויים קליניים, קטנים אך מכובדים, גילו שאנשים הסובלים מעודף משקל, שצרכו תה ירוק - או בצורת שתייה של ממש או בצורת תמצית - איבדו משקל רב יותר מאלה שלא עשו זאת. המדע נשאר מדע ויש גם כמה מחקרים אשר הראו כי אין שום תועלת בתה ירוק או בתוספים המכילים אותו. בסך הכל, "הייתי אומרת שזה יכול לעזור בצניעות", אומרת ד"ר קריסטין קירקפטריק, יועצת בענייני סגנון חיים רפואי אינטגרטיבי לקליבלנד קליניק.

במחקרים שמצאו בוסט בירידה במשקל על ידי צריכת תה ירוק, הייתה בכל מקרה "מגמה של ירידה במשקל" והיצמדות לתפריט קפדני או שותי תה שאיבדו משקל עודף "בצורה משמעותית", אבל אין מדובר בדרך כלל בשינוי דרסטי. מחקר קטן שנערך באוניברסיטת אוקלהומה, למשל, מצא כי אנשים ששתו תה ירוק או הוסיפו תה ירוק לדיאטות שלהם איבדו כ-1.3 ק"ג יותר ב-8 שבועות מאשר אנשים ששתו מים. כמה מחקרים גורסים כי אפילו לתה ירוק נטול קפאין יכול להיות יתרון.

תה ירוק עשוי אפילו לעזור לכם לאבד שומן בטני

מחקר ישן יותר מצא כי בקרב אנשים שאכלו כרגיל וביצעו פעילות גופנית 180 דקות בשבוע, אלו ששתו משקה עם התרכובות הכי פעילות מבחינה ביולוגית בתה ירוק, הנקראות קטצ'ינים, היו בעלי אחוז שינוי גדול יותר בשומן הבטן, מאשר אנשים שלגמו משקה ללא קטצ'ינים.

למה זה יכול לעבוד

ישנן מספר תיאוריות על מדוע תה ירוק, במיוחד הקטצ'ין הראשי שנקרא "epigallocatechin gallate" עשוי לעזור לכם מעט, אם אתם רוצים לרדת במשקל.

"יתכן שקטצ'ינים בתה ירוק עשויים למעשה לבלום עיכול וקליטת פחמימות", אומרת קירקפטריק, שמצטטת דו"ח שפורסם בעיתון "סיינטיפיק ריפורטס", שהראה ספיגת פחמימות נמוכה יותר לאחר שאנשים צרכו תמצית תה ירוק.
בעוד מחקרים רבים בחנו תמציות תה ירוק, קירקפטריק קוראת לאנשים להשתמש בתה ירוק שעשוי מצמח התה עצמו; "בצורה הכי שלמה שאפשר".

זה לא רק עניין של ירידה במשקל

ישנן סיבות אחרות לשתות תה ירוק. קירקפטריק מציינת את "היתרונות המרשימים שנמצאו לגבי תה ירוק ומניעת סרטן". בנוסף, יש יתרונות לבריאות הלב ולזיכרון.

"הרזיה היא כל כך רבת פנים; תה ירוק לא הולך להבטיח ירידה במשקל", קירקפטריק אומרת. אבל כל עוד אתם לא מכניסים לגופכם גרסה מסוכנת של החומר; תה ירוק אינו מפריע לתרופות שאתם נוטלים; ואם אתם לא מחפשים תרופת פלא להשלת משקל, קדימה לשתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר