איך להכין ילד להולדת אח קטן? הנה 5 דרכים

כל זוג הורים ל-2 יעיד כי דברים שהדאיגו אותו לפני לידה ראשונה, משמעותיים פחות מאלו שהטרידו לפני השנייה, ביניהם איך הבכור יקבל את אחיו החדש. הנה 5 דרכים שיעזרו לכם להכין אותו לתפקיד (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

תינוק חדש זה נפלא ומוזר - וחוויה שונה לחלוטין בפעם השניה. דברים שהדאיגו אתכם בבכור מפנים מקום כעת לטרדות רציניות יותר, ביניהן איך הילד ה"גדול" שלכם יקבל את השינוי הגדול בחייו. הנה 5 דרכים שיעזרו לכם להכין אותו לתפקיד החדש שלו:

הקדישו לו זמן של "אחד על אחד"

יש הרבה אטרקציות מיוחדות שאתם יכולים לחוות עם הילד שלכם לפני הלידה. חשבו על איך אתם מנצלים את כל זמן הסולו עם הילד היחיד שיש לכם כרגע. (קומו מוקדם בבוקר כדי לשחק אתו, הקדישו זמן לפעילות האהובה עליו במיוחד וכדומה). הילד הבכור שלכם יסתמך על היבט זה שנשאר ללא שינוי בחייו, אשר רק עשוי לעזור לרסן את היריבות שיחוש בעוד כמה חודשים.

שימו את עצמכם בנעליים (הקטנות) שלו

צפו לשאלות של ילדכם על מי יישאר אתו כשאמא ואבא ילכו לבית החולים כדי לקבל את התינוק - והכינו תשובות ספציפיות. למדו אותו בדיוק איך יתנהל אותו יום, עם פרטים רבים או מעטים, כפי שנדמה לכם שהוא צריך.

בלו בחברת תינוקות

אם לחברים שלכם יש תינוק, בקרו אותם בביתם וקבעו כמה כללי יסוד: "אנחנו רק נוגעים לתינוק על בטנו או על הרגליים שלו, אף פעם לא ליד העיניים שלו". נסו לדבר בצלילים שקטים. תרגול קטן יגרום לאח הגדול להרגיש כמו מקצוען.

הפכו את זה לאישי

מומחים ממליצים להעצים את ילדכם על ידי הפיכתו למרכזי בסיפור של המשפחה שלכם. דברו על "אחיך התינוק החדש" במקום "התינוק".

קבלו את הבלתי נמנע

הם עשויים לשרוט והם עשויים לנגוח בראש. התקפי הזעם עלולים להתרחש והדמעות יכולות לזרום. קנאה בין אחים היא לגמרי דבר נורמלי. ההימור הטוב ביותר שלכם הוא להזדהות, לשקף את רגשותיהם בחזרה ולהרגיע אותם עם האהבה שלכם. יכולתו של ילד לזעום עלולה להדהים אתכם - אבל שוב, כך גם עומקה של אהבת אחיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר