די להסתה

איווט ולפיד, זה לא גור - אלא כולנו // ישי כהן

יאיר לפיד ואיווט ליברמן חוזרים, יחד עם חברי הכנסת שלהם, על הסיסמה החלולה שהרבי מגור מונע את אישור חוק הגיוס, אבל האמת אחרת: ההנהגה החרדית כולה מתנגדת (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן והרבי מגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאז סוף השבוע, נראה שדף המסרים של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן - ואולי גם של כמה 'פרשנים' חרדים - זהה. הח"כים מ'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו' חוזרים על סיסמה חלולה: החרדים איתנו, ולכן לא נכנע לקיצוניות של חסידות גור והאדמו"ר העומד בראשה.

המאזינים להם עלולים להאמין. הנה, אפילו הח"כים החילונים אומרים שאריה דרעי ומשה גפני בעד חוק הגיוס, ושהם רק נגררים אחרי חסידות גור - שבתורה גוררת אחריה את מועצת גדולי התורה החסידית.

אך ביום שישי ח"כ גפני הבהיר: אנחנו נגד החוק, ודורשים שיתוקן. לקח עוד יומיים, ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי הבהיר גם הוא: ש"ס נגד חוק הגיוס, וכמו בכל חוק, אנחנו דורשים שינויים כאלו ואחרים.

באמירות הברורות של אריה דרעי ומשה גפני מבהירים השניים ליאיר לפיד ואביגדור ליברמן: תפסיקו להסית נגד חסידות גור – מזל שיש את פניציה כדי 'לשכנע' – כלל הסיעות החרדיות מתנגדות לחוק הנוכחי.

כ"ק אדמו"ר מגור לא משתתף הערב (ראשון) בישיבת מועצת גדולי התורה שתכריע בנושא חוק הגיוס. בחסידות הבהירו: כל החלטה של המועצת תהיה מקובלת על הרבי. במילים אחרות: תפסיקו לטעון ולשקר שגור 'גוררת' את המועצת החסידית וכלל הסיעות ל'קיצוניות'.

החברות של אריה דרעי ואביגדור ליברמן ידועה לכל זה מכבר. גם כשהשניים ניסו לטעון שהקשר נותק – הדבר התברר כ'ספין' בלבד.

אריה דרעי ניסה להבליג בשבוע האחרון, לא להיגרר לדברים הקשים של איווט החבר. בצהריים הבין דרעי שמשהו לא טוב עובר על ליברמן. דרעי מאמין שחברו רוצה להפיל את ממשלת הימין, ובצעד חריג הוא אישר הודעה חריפה נגד החבר הטוב.

מסקנת ההודעה: אביגדור ליברמן שקרן, ש"ס לא הסכימה לחוק הגיוס ללא שינויים, ליברמן מסית בפראות, מוביל למלחמת אחים ומבקש להפיל את ממשלת הימין.

הודעה זו מסכמת את המצב: לא ליצמן ולא גור אשמים, אלא ליברמן הוא האחראי לסאגת חוק הגיוס, בכך שמציב דרישות לא ריאליות - ועל הדרך משקר במצב נחושה.

זה האיש, אביגדור (איווט) ליברמן. פוגע בציבור החרדי, משקר ומסלף, מוביל למלחמת אחים. מעניין לאן נעלמו העיתונאים והפרשנים 'מטעם', שהסבירו לנו שליברמן מדבר נגד החרדים כחלק מקמפיין הבחירות, אבל ברגע האמת הוא עומד לצדנו.

הערב הכריעה המועצת החסידית לקבל את מתווה נתניהו-אטיאס (בעיקרו; הממשלה תקבע את היעדים). הכדור כעת בידיים של איווט, שנכון לשעה זו מסרב לאשרה.

ולסיום: בשנים האחרונות מנסים לומר – כן, אותם הפרשנים מטעם – שרק 'יהדות התורה' דואגת לחוק הגיוס, רק הח"כים מ'דגל' ו'אגודה' מכירים את חוק הגיוס. ש"ס? תומכת מרחוק בלבד.

היום התברר שוב; אריאל אטיאס הוא האיש שמכיר את החוק לפרטי פרטים, הרבה יותר מהחברים מ'יהדות התורה'. הוא האיש שהציע את מתווה הפשרה שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לקדם בשעות אלו. אטיאס מוכיח שוב - עד כמה הוא חסר בש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר