7 מאכלים שמלאים בסידן ואינם חלביים

אתם כנראה כבר יודעים שחלב מהווה מקור מצוין לסידן ומסייע לכם לשמור על בריאות העצמות. אבל לרגישים ללקטוז, טבעונים או כאלו המעדיפים לצמצם את צריכתו, מהי האלטרנטיבה? הנה 7 כאלו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

גם אמכם נהגה להגיד לכם בילדותכם: "לשתות את החלב עד הסוף, יש בו הרבה סידן"? קורה בכל בית בישראל. אז כמובן שאתם כבר יודעים שחלב ומוצריו מהווים מקור מצוין לסידן ומסייעים לכם לשמור על בריאות וחוזק העצמות.

אבל לרגישים ללקטוז, טבעונים או פשוט כאלו המעדיפים לצמצם את צריכת החלב, מהי האלטרנטיבה? התזונאית פרידה הארג'ו-ווסטמן מספקת לנו מידע על שבעה מקורות מפתיעים למינרל החשוב הזה (מעבר ליוגורט, חלב וגבינה).

סרדינים

"מומלץ שמבוגר מתחת לגיל 50 יצרוך 1,000 מיליגרם של סידן ביום", אומרת הארג'ו-ווסטמן. לא רק שהדגים הזעירים האלה מלאים בשומני אומגה 3 חיוניים, הם גם מכילים 350 מיליגרם של סידן בדג אחד קטן בלבד. אז קדימה, זרקו כמה לתוך סלט או שתכינו מהם שבבי צ'יפס מלוחים וטעימים (כן, זה אפשרי לגמרי).

תפוזים

אתה בטח רואים את הפרי הצבעוני הזה כתחנת כוח של ויטמין C, אבל בתפוז אחד יש גם מעל ל-70 מיליגרם של סידן. לא רע בכלל.

תאנים

בנוסף להיותן מקור טוב של סידן, תאנים גם מתפארות ברמות גבוהות של נוגדי חמצון וסיבים. "אכילה של כ-5 תאנים מיובשות ביום, יכולה לספק לכם בסביבות 135 מיליגרם של סידן, אשר יסייעו לכם להשיג את הצריכה היומית הנדרשת", אומרת הארג'ו-ווסטמן.

ברוקולי

הוא לא רק הירק האהוב עלינו, הוא גם מכיל חומרים מזינים חיוניים כולל ויטמין A, מגנזיום, אבץ, זרחן וגם מכיל רמות גבוהות במיוחד של סידן.

שקדים

הרבה אגוזים מכילים כמות משמעותית של סידן, אבל שקדים הם גם אחד החלבונים המעטים אשר מייצרים אלקלים המסייעים למערכת החיסונית ולאנרגיה, אומרת הארג'ו-ווסטמן. קחו את ההרשאה הזאת ופנקו את עצמכם בכריך של חמאת בוטנים וריבה (רק כדאי להיזהר עם הכמויות, כן?)

שעועית לבנה

שעועית לבנה עשירה בחלבון, ברזל, סיבים וסידן. בנוסף, היא מכילה כ-175 מיליגרם סידן למנה.

ירקות עליים

"ירקות ירוקים כמו קייל, מכילים אפס שומן. הם מאד נמוכים בקלוריות ויש להם רמות גבוהות של סידן", הארג'ו-ווסטמן אומרת. אין הפתעות שם, מסתבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר