פרץ בבכי

שליח חב"ד ניצל מהפיגוע ונאם באו"ם: עם ישראל חי

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בפיגוע הירי בקליפורניה, נאם בפני כינוס מליאת האו"ם לדיון במאבק באנטישמיות, סיפר את נס הצלתו וקרא להפיץ את האור על מנת לדחות חושך (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

מליאת העצרת הכללית של האו"ם התכנסה היום (רביעי) לדון בנושא האנטישמיות הגואה ברחבי העולם. כינוס העצרת הינו יוזמה של שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, שגייס את תמיכתם של ארה"ב, קנדה ומדינות האיחוד האירופאי.

אורח הכבוד בדיון, היה הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע באירוע הירי בבית חב"ד בעיר פאוויי שבקליפורניה, שאף נאם וריגש את הנוכחים כאשר לפתע פרץ בבכי.

בפתח דבריו תיאר את שאירע: "רגע לפני התפילה, אני שומע קולות ירי רועמים. אני מסתובב ורואה מחבל צעיר עומד בבית הכנסת, שאמור להיות בית של ביטחון ומשכנו של האלוקים - והוא מחזיק רובה ומכוון אותו לעבר ילדים. היה לי שבריר שנייה להחליט מה אני עושה, ולא היה לי ספק שהיה צריך להציל את הילדים. כשניגשתי לעברם המחבל ירה לעברי ופגע באצבעותיי".

"ברגע שהם ברחו לבטחה, נכדתי הסתכלה עלי באימה ושאלה 'סבא, למה אתה מדמם?. למה הגענו בעולם, שבשנת 2019 ילדה בת 4 צריכה לראות את סבא שלה נפצע מירי? בשבוע אשמרנו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, זה בדיוק מה שקרה. אך גם שמה, הקדוש ברוך הוא הצילנו מידם. אמרתי לכל הקהילה: אל תתנו למחבל להרוס אותנו. שום דבר לא יכניע אותנו, עם ישראל חי".

הוא הוסיף, "בכל ההיסטוריה, האנטישמיות הייתה הבעיה הגדולה ביותר בעולם, והגורם העיקרי לאלימות. היטלר הרג יהודים, אבל גם הרג אנשים אחרים. כך גם סטאלין והג'יהאד האיסלאמי. אנטישמיות לא רק משפיעה על העם היהודי, אלא גם על איך כולנו חיים בעולם. השאלה שנשאלת היא באיזה עולם נרצה לחיות: בעולם של דם ומוות, או בעולם של שמחה ויופי?".

"הדרך הטובה ביותר להיאבק בשנאה היא באמצעות מעשים של טוב וחסד. אם יהודים מותקפים על כך שהם יהודים - אז פשוט צריך לעשות יותר מעשים יהודים. אסור לנו להגיב בכניעה, כי הפחד רק מגביר את השנאה. במקום זאת צריך להמשיך להפיץ את האור בכל מקום שאליו אנחנו הולכים".

בסיום דבריו הציב קופת צדקה על במת האו"ם, שלתוכה הכניס כספים וקרא לשאר חברי האו"ם לעשות כן. "קופת הצדקה הזו תביא לכל אחד אפשרות קלה להפיץ את האור בעולם" אמר.

"בוא נהפוך יחד את החרבות והשנאה לאהבה ושלום. זכרו את היום שבו רב יהודי עמד כאן והראה לכם מה קרה לו. אני איבדתי את האצבע שלי ולא יכול להפנות אותם לאחרים. אל תשתמשו באצבעות שלכם כדי להפנות האשמות אל אחרים, אלא כדי לפנות לאלוקים ולהפנות אחרים אליו".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שפתח את הדיון אמר כי: "מחויבותנו להתמודד עם צונאמי השנאה שהופך להיות כל כך אלים ומתפשט ברחבי העולם. אמשיך לפעול בקול ברור ולא מתנצל נגד האנטישמיות ושאר צורות של שנאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר