אאא

רווקים שלא מוכנים להתפשר על אוכל מבושל מזין וטעים? או נשואים עם ילדים בררניים במיוחד? אתם יותר ברי מזל מכפי שאתם חושבים - אתם זוכים לאכול כל מה שאתם רוצים, לבד. מצד שני, עליכם לבשל לעצמכם כל יום. במה נבחר - ארוחת ערב ביתית או מזון מהיר? פיצה בטייקאוויי בהחלט נשמעת מפתה.

חברים, מצאנו את הפתרון עבורכם: תכנון ארוחות. על ידי מתן תשובה מראש לשאלה החרדה "מה אוכל היום לארוחת צהריים/ערב?", תחסכו לעצמכם זמן, כסף ולחץ. להלן שישה טיפים קלים לתכנון ארוחות יחיד:

1.  חשבו היטב מה אתם רוצים לבשל (ולקנות)

להתאים את עצמכם - זה אולי החלק החשוב ביותר בתכנון הארוחות. הקדישו 30 דקות מיום ראשון שלכם כדי להחליט מה מתחשק לכם לאכול והכינו רשימת קניות. נראה לכם מוגזם מדי לתכנן ארוחות לחודש? חשבו בקטן יותר וקבעו במקום זאת תכניות לארוחות שבועיות. (אתם יכולים אפילו לקנות לוחות שנה מיוחדים למשימה זו.)

סמכו עלינו, לאחר שתכתבו את התפריט ורשימת המכולת שלכם, אתם תכנסו ותצאו מהסופרמרקט בתוך זמן קצר. בנוסף, סביר יותר שתשארו נאמנים לתקציב שלכם כאשר כל המוצרים כתובים לנגד עיניכם. אין מקום ליותר מדי התפזרויות.

2. ארגנו את המצרכים שלכם

הידד! הקניות נעשו - עכשיו הגיע הזמן לפרוק את המצרכים האלה. במקום לדחוף דברים למזווה ומחוץ לטווח הראייה, הקדישו קצת זמן נוסף לניתוח וטיפול בדברים שבדיוק קניתם. זה אומר לשטוף ירקות ופירות, לפרק חבילות גדולות של חזה עוף למנות ולהקפיא דברים שאתם יודעים שלא תצטרכו מיד.

חשבו על כל הזמן שתחסכו ביום שלישי בערב כאשר הקייל כבר יהיה נקי. (דואגים שהירקות השטופים מראש יהפכו למימיים ופחות אטרקטיביים? עטפו אותם בנייר סופג לפני שתשבצו אותם במקום. הוא סופח לחות עודפת, תוך שמירה על רעננות).

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'אוכל ומתכונים' ותישארו מעודכנים

3. חלקו מתכונים לחצי

כן, רוב המתכונים מתאימים לארבעה אנשים (או יותר). החדשות הטובות? בעזרת מתמטיקה פשוטה מאד תוכלו לחלק אותם לשניים, בקלות. הכל תלוי במה שאתם מכינים. יתכן שתצטרכו להתאים את זמן הבישול (מנות קטנות יותר בדרך כלל צריכות פחות זמן בישול), אבל אם אתם משתמשים בחושי השף הטובים ביותר שלכם (כלומר, ריח, מראה וטעם), אתם תהיו בסדר.

4. הכניסו את השאריות למקפיא מיד

אוקיי, אולי אינכם רוצים להכין חצי לזניה - גם זה בסדר. מזונות רבים ישמרו במקפיא חודשים לאחר שתכינו אותם: תבשילי קדרה, מרקים, רטבים - אתם מבינים את הרעיון. אם אתם יודעים שלא תאכלו את העוף בצ'ילי ההוא שלושה ימים ברציפות, חלקו אותו לכלי מזון נוחים והקפיאו אותו ליום פקודה. הפעולה הזו לא רק תמנע בזבוז אוכל, היא גם תשאיר לכם שלל ארוחות מוקפאות ללילות שלא מתחשק לכם לנקוף אצבע. (וזה קורה.)

5. בשלו מראש לכמה ימים

חשבו על זה ככה: מה תוכלו להכין, שאפשר יהיה לחמם מחדש ביום אחר? לדוגמא, ניתן לצלות ירקות ולהעמיד סיר אורז או דגנים גדול, במהלך מנוחה על הספה ביום ראשון וכך לחסוך זמן בטווח הרחוק. כשמדובר בהכנת ארוחות ותכנונן, בישול בכמות גדולה יהפוך במהרה לחבר הכי טוב שלכם, אתם תראו.

6. זכרו: שאריות או לא להיות

אם אתם מעוניינים לבשל ארוחה בהגשה יחידה, חמישה ימים בשבוע, לכו על זה. שאפו, אך רוב הסיכויים שתתקלו בתקופות בהן הבישול אינו נמצא בהישג יד ותכנית הארוחות המוקפדת תתחיל להתפורר לנגד עיניכם. בשביל זה נותרו שאריות! (אל תשכחו, הן נהדרות גם לארוחות צהריים שלמחרת. אל תהיו כאלה מפונקים)