"קבינט הטוויטר"

מאבק בתוך הנגמ"ש? ביבי תוקף את סמוטריץ

מהבוקר, בעקבות איסור העלייה להר הבית וגם איסור השופט לקיים את ההופעה הנפרדת של שטיינמץ מתחולל מאבק איתנים בתוך הימין, נתניהו כינה אותם "קבינט הטוויטר" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ' (צילום: ארכיון (באדיבות המצלם)

סערת שטיינמץ: סמוטריץ' הגיב הערב (ראשון) בזעם על החלטת השופט לפסול את 'אירוע התרבות' הנפרד בעפולה המיועד לציבור החרדי ותקף את נתניהוף כי הוא ראש ממשלה חלש. נתניהו לא וויתר והחזיר לסמוטריץ', כי הוא לא מתרשם מ'קבינט הטוויטר'.

סמוטריץ' זועם כבר מהבוקר על נתניהו בגלל פרשיית הר הבית, בה השוטרים לא נתנו ליהודים לעלות להר ולאחר המאבק התקשורתי נתניהו החליט להורות כי יתנו ליהודים להיכנס להר - מה שנקרא התקפלות מפוארת.

ההתנגדות לעליה להר הבית וההתקפלות לאחר מכן, הביאה את סמוטריץ' לכתוב, כי "סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב היא בושה וחרפה, מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאבדן ההרתעה גם ביתר הגזרות. כך גם סגירת מערת המכפלה היום בשל יום אידם. 'על הר ציון ששמם שועלים הילכו בו'".

לאחר פסיקת בית המשפט בעניין ביטול הופעתו של שטיינמץ כתב סמוטריץ בחריפות: "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי. ומאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

על זה כבר ראש הממשלה לא שתק וכתב: "ביום חמישי לאחר התייעצות עם כל גורמי הביטחון קיבלתי החלטה, אומר נתניהו. "גם השנה, כמו בכל שנה, יהודים יעלו להר הבית ב-ט' באב, גם כשזה חג מוסלמי. השאלה לא הייתה בכלל אם יעלו, אלא כיצד לנהל את זה בצורה מיטבית ביותר לביטחון הציבור וכך בדיוק עשינו. אני לא מתרשם מכל ההמלצות של קבינט הטוויטר, צייצנים וצייצניות למיניהם. מנהיגות זה אחריות ונחישות. כך פעלנו, כך נמשיך לפעול".

גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו הגיב על דבריו של סמוטריץ ואמר לו כי מי שהייתה אחראית על מערכת המשפט בארבע וחצי שנים האחרונות הייתה דווקא יו"ר המפלגה שלו, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

גם בכירים ב'ימין המאוחד', הגיבו לדברי נתניהו שתקף את "קבינט הטוויטר" ואמרו: "ככה זה עובד: ביבי מתקפל מפני הערבים והשמאל, לוחצים עליו, ואז הוא מתקפל מפני הימין ואומר זה לא בגללכם צייצנים ילדותיים, ממילא רציתי לעשות ככה".

לדברי הבכירים, "ככה זה היה במתווה האו"ם, ככה זה היה בשחרור המחבלים וככה זה היה בחוק ההסדרה, ככה זה איתו כבר שש שנים".

כך או כך גם ב'עוצמה יהודית' לא נשארו חייבים ותקפו את 'הימין המאוחד' ובתוכם את השר בצלאל סמוטריץ' וטענו כי "למרות התבטאויותיו הרבות בנושא – השר סמוטריץ' לא הציב דרישה אחת בנושא הר הבית במו"מ הקואליציוני".

"נדהמנו לקרוא את מטח הציוצים של סמוטריץ בעניין אפליית היהודים בכניסה להר הבית בשעה שסירב להעלות אפילו דרישה אחת בעניין במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. בצלאל סמוטריץ' הוא איש אידיאליסט, אבל כאשר מדובר על הר הבית מצופה ממנו קצת יותר מלצייץ בטוויטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר