כיצד לשמור על עוגיות רכות וטריות במשך ימים ארוכים

נשנוש עוגיה חמה שיצאה מן התנור, הוא תענוג לא קטן. החסרון? אתם נוגסים באותה עוגיה למחרת והיא קשה ויבשה. כמה טוב שיש לנו כמה טריקים בשרוול שיאריכו את חיי העוגיות הביתיות שלכם (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לדעתנו הצנועה, נשנוש עוגיה חמה ופריכה שרק יצאה מן התנור, הוא אחד מהתענוגות הגדולים בחיים. החסרון? החלון לעוגיה רכה ושמיימית נסגר במהירות שיא - אתם נוגסים באותה עוגיה למחרת והיא כבר קשה ויבשה. האם אין דרך להאריך את הרגע ולגרום לו להישאר לנצח?

חברים, זה יום המזל שלכם. יש לנו כמה טריקים בשרוול אשר יאריכו את חיי עוגיות השוקולד צ'יפס הביתיות והטעימות שלכם מעבר לנשיכה הראשונה והחווייתית הזו. כך תוכלו לשמור על עוגיות רכות כך שטעמן יהיה מצוין במשך ימים (בנוסף, למה הן רכות מלכתחילה).

ראשית, מה הופך עוגיות לרכות?

אם מישהו אמר לכם אי פעם ש"אפייה זה מדע", הוא לא טעה. עוגיות הן רכות או פריכות בהתאם לחומרים מהן הוכנו. זה הכל עניין של לחות.

מתכוני עוגיות שמכילים הרבה חמאה, סוכר חום או חלמונים הולכים להניב עוגיות רכות ונימוחות, מכיוון שמרכיבים אלו מוסיפים לחות ושומרים עליהן למשך זמן רב יותר. לעומת זאת, עוגיית שורטברד או ביסקוויט לעולם לא תהיה רכה, מכיוון שחסר בה את אותם אלמנטים קסומים ושומרי לחות.

למרות שההתעסקות ביחסי אפיה עלולה להיות מסוכנת, משתלם לכם לקחת סיכון. נסו להוסיף חלמון ביצה נוסף או להחליף חלק מהסוכר הלבן בסוכר חום כשאתם מקציפים את בלילת העוגיות בפעם הבאה.

אז מדוע עוגיות רכות מתקשות?

חשבו על זה ככה: כשאתם על מטוס, העור שלכם מתרוקן ממים ואתם מרגישים כמו צימוק יבש ומסכן. אותו דבר חל בעוגיות במטבח שלכם. הן עוברות ממצב רך לקשה מכיוון שהן מתחילות להתייבש וזה מתחיל ברגע שאתם מוציאים אותן מהתנור. כל הלחות שנותרה בעוגיות נמצאת תמיד במצב של אידוי. במקביל, הסוכרים והעמילן מתמצקים וקיבלתם עוגיות קשות.

אבל חדשות טובות: עכשיו, כשאתם יודעים מדוע העוגיות שלכם כל כך מהנות ללעיסה (וגם מה מקשה אותן), הנה איך לשמור אותן כך לאורך זמן:

1. השתמשו בסוכר חום. הוסיפו שתי כפות סוכר חום למתכון העוגיות שלכם. זה עובד בשני אופנים: ראשית, סוכר חום יכול להכיל לחות נוספת בגלל המבנה המולקולרי שלו. שנית, הגלוקוז והפרוקטוז שנמצאים בסוכר חום הם היגרוסקופיים, מה שאומר שהם יונקים ונאחזים בלחות. לחות פירושה עוגיות רכות ולעיסות.

2. אחסנו את העוגיות עם לחם. אתם יכולים להודות לסבתא שלכם על הטריק הזה. בטח ראיתם אותה מאחסנת את הסוכר החום שלה עם חתיכת לחם כדי לשמור עליו רך וקל לתפעול. אותו דבר חל בפינוקים הטריים שלכם. כשאתם אורזים את העוגיות האלה במיכל או בשקית אחסון, זרקו פנימה חצי פרוסה מכל סוג של לחם, לפני שאתם אוטמים אותן.

בעיקרון, העוגיות יספגו לחות מהלחם, השומר עליהן נחמדות ורכות. רק וודאו שאתם לא מגזימים - יותר מדי לחם יהפוך את המאפים שלכם לדייסה. (ובחרו בלחם ניטרלי כדי שלא יעביר את טעמיו לעוגיות.)

3. אפו את העוגיות שלכם פחות זמן מהדרוש. האם אי פעם אפיתם בטעות מגש של עוגיות זמן רב מדי וגיליתם שהן נהיו פריכות וקשות במקום רכות ולעיסות? כן, ההיפך הוא הנכון באפייה מופחתת. הוציאו את העוגיות שלכם מהתנור דקה או שתיים מוקדם יותר (בעוד שמרכזן עדיין דביק). ברגע שהן פשוט מספיק קרירות להעברה, הכניסו אותן לשקית אחסון או למכל. הן ישארו לחות ולעיסות לאורך זמן רב יותר.

4. השתמשו בסירופ תירס. כן, כן, סירופ תירס (ולא מהסוג הגבוה בפרוקטוז) הוא סוג של נס אפיה. הוא נוזל בטמפרטורת החדר ואם תוסיפו רק כף למתכון שלכם, היא תתן לכם עוגיה עם קצה פריך ומרכז אוורירי ורך - שתישאר ככה לאורך זמן.

5. שמרו אותן במיכל אטום. זה קריטי. בין אם אתם שומרים את יצירות המופת הקטנות שלכם בתיק שאיתו אתם הולכים לעבודה או במיכל לשימוש חוזר, הוא צריך להיות אטום לחלוטין. זכרו, אוויר הוא האויב ויוציא כל לחות שהוא יכול למצוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר