מדוע בכי גורם לנו להיות כל כך עייפים

לעתים, לאחר ביקור בבית חולים או כאשר הילד מתנהג באופן בעייתי ואינכם מצליחים לרסן אותו, אתם חשים צורך עז פשוט לבכות. לאחר ששחררתם את סכר הדמעות, אתם תשושים נורא. למה בעצם? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לפעמים, אתם פשוט זקוקים לבכי טוב, מזכך כזה - כמו אחרי ביקור חבר בבית חולים, כאשר הילד שלכם מתנהג באופן בעייתי ואינכם מצליחים לרסן אותו או כשאתם עוברים תקופה לא זוהרת במיוחד. לאחר ששחררתם סוף סוף את סכר הדמעות, אתם מרגישים הקלה גדולה מצד אחד ותשישות נוראית מצד שני.

בכי אולי לא מתיש פיזית כמו שעה של ביצוע ספורט בעצימות גבוהה, אבל הוא די מרוקן, אומרת לורן בילסמה, פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת פיטסבורג.

"בכי קשה לגוף", היא מסבירה לאתר "בריאות הגברים". "הוא דורש הרבה אנרגיה וזה מסוג הדברים שמשתלטים על כל גופכם". למה בעצם? מכיוון שבכי כרוך בכל כך הרבה יותר מסתם דמעות, אומר ג'פרי כהן, פסיכולוג קליני מאוניברסיטת קולומביה.

אתם אולי לא שמים לב באותם רגעים, אבל בדרך כלל קצב הלב שלכם עולה והנשימות שלכם מואטות בזמן היבבות, הוא מסביר.

בנוסף, בכי משחרר הורמונים הקשורים למתח, מכיוון שהמעשה עצמו של ההתייפחות מסייע לגופנו לשחרר טראומה רגשית. זה יכול להיות מרגיע ולהביא לתחושת עייפות", הוא אומר.

חוקרים מאמינים שבכי הוא התנהגות מרגיעה עצמית שמפחיתה מצוקה, על פי סקירה של מחקרים שפורסמו בשנת 2014.

ככל הנראה, רמת העייפות שלכם תלויה בעוצמת הבכי, מסבירה בילסמה. בכי נמרץ יותר עלול להוביל להיפרוונטילציה - נשימת יתר, שעלולה להפחית את זרימת החמצן למוח שלכם שגם יוביל אתכם להרגיש יותר מנומנמים, היא אומרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר