4 סימנים שיצביעו על כך שאולי כדאי שתלכו לטיפול

מתמודדים עם פחד מהעתיד או בעיות בחיי הנישואים, לדוגמא, שמעיבים על מצב הרוח שלכם? אתם יכולים לפנות לחבר לקבלת ייעוץ. אבל כנראה תרצו לשמור על מחשבותיכם האישיות בסוד (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
טיפול פסיכולוגי. (צילום: shutterstock)

טרודים בעקבות בעיות בחיי הנישואים שלכם, שינוי בקריירה שנכפה עליכם או אירוע שעתיד לקרות? שקלו לפנות לעזרת איש מקצוע, אין צורך להתבייש בכך. אם הנכם מתמודדים עם חששות שכיחים אלה, אתם בהחלט יכולים לפנות לחבר לקבלת ייעוץ, אבל אולי תרצו לשמור על המחשבות הסודיות שלכם, ובכן, בסוד.

בנוסף, אתם יכולים לנסות לדבר עם רופא המשפחה שלכם, אך יתכן שלא תרגישו בנוח לפרוק את רגשותיכם במהלך ביקור שגרתי של 20 דקות במשרדו. או שכאמור, תוכלו לנסות טיפול נפשי.

רק 3 אחוזים מהאמריקנים מבקשים את עזרתו של מטפל, כך עולה ממחקר שפורסם בשנת 2010 בכתב העת "American Journal of Psychiatry". אבל הרבה יותר אנשים יכולים ליהנות מכך, אומרים המומחים. "אנשים רבים חושבים שטיפול נועד לפתירת סוגיות חמורות, כמו דיכאון קליני. אבל זה טוב לכל כך הרבה יותר", אומרת ד"ר ג'ולי ניגלן, פסיכולוגית בפורטלנד, אורגון, ונשיאה לשעבר של האיגוד הפסיכולוגי באורגון.

טיפול שמבוסס על שיחות יכול לאפשר לכם לעבוד על בעיות ספציפיות, כמו בזוגיות או ביטחון עצמי נמוך; לנווט דרך שינויים בחיים; ולהתמודד עם מצב בריאותי לקוי המשפיע עליכם או על אדם האהוב עליכם. למעשה, טיפול יכול לעזור לכם להתמודד ביעילות עם כל נושא שמטריד אתכם.

עם עליות ומורדות בלתי פוסקות ובלתי נמנעות שכולנו חווים כחלק מהחיים, קל להתרגל לומר "זה יעבור" או "יהיה בסדר" על בעיות שאיתן תוכלו להתמודד בצורה יעילה יותר בעזרת איש מקצוע ולמנוע קריסה מנטלית שעלולה להתרחש מאוחר יותר. ד"ר לין בפקה, המנכ"לית המשמשת לחקר ומדיניות בפועל באיגוד הפסיכולוגי האמריקני, מספרת מהם סוגי החששות עימם הטיפול יכול להתמודד בצורה הטובה ביותר:

1. לעתים קרובות אני מרגיש מוצף או נסער

אתם בוכים כמה ימים בחודש, לא יכולים להסתכל על רשימת המטלות שלכם מבלי להיכנס לפאניקה, או שוכבים במיטה בלילה ודואגים מה יקרה אם... (מכונית מתרסקת! גניבת זהות!).

2. אני לא נהנה מהחיים כמו שהייתי רוצה או כמו שנהניתי בעבר

אתם לא יוצאים לחופש מעבר לים כי אתם מפחדים לטוס, לא הולכים לעבודה בבוקר כי מתקשים לקום מהמיטה או רבים עם יקיריכם במהלך אירועים שמחות. אולי אתם גם מרגישים שאין לכם למה לצפות בעתיד והוא לוט בערפל.

3. אני לא מצליח להשתנות

כוח רצון וכלים לעזרה עצמית לא סייעו למאמצים שלכם לנטוש הרגל רע או לנסות משהו חדש.

4. לפעמים אני מרגיש שאני לא יכול לנשום

תחושה זו, יחד עם פעימות לב מואצות, כפות ידיים מיוזעות, או תחושה שהזמן נעצר, יכולות להיות סימנים להתקף חרדה ו / או חרדה קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר