צפו בזוועה

לא ייאמן: כך אישה נכה מתגוררת בדירת 17 מטר

אישה חרדית מבית וגן - נכה 100 אחוז, חיה יחד עם ביתה בת ה-35 בדירת מחסן בגודל של 17 מטר. הבת שלה הולכת להתחתן והיא החלה לסבול מבעיות נשימה קשות. צפו (בארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

עידית לוי, היא תושבת שכונת בית וגן, כל השכונה מכירים אותה מפעילויות החסד הרבות שהיא עושה בשכונה, אך רובם לא יודעים שלוי - נכה מאה אחוז, גרה בדירה מעופשת יחד עם ביתה בת ה-35. כעת, ערב יום הדין, כולם מתגייסים לסייע לו.

לעידית לוי בת ה-55, יש נכות שמתבטאת הבעיות מוטריות, סוג של ניוון שרירים חמור, לדוגמא; היא חייבת תמיד להיות עם הליכון צמוד, היא לא יכולה ללכת לבד. היא גם לא יכולה להחזיק מכשיר טלפון כדי לחייג לקרובי משפתה עקב הבעיה המוטורית שלה, וגם לכתוב מכתב פשוט היא לא יכולה והיא נזקקת לבקש עזרה על כל פעולה קטנה.

יחד עם לוי מתגוררת בדירה, בתה שירה, בת ה-35. היא נולדה לה כשנה לאחר חתונתה לבעל שהיו לו בעיות נפשיות ואף היה מכה אותה, מיד לאחר שנולדה היא כבר התגרשה מבעלה ומאז היא מגדלת את בתה לבד במסירות עילאית.

לוי, מתוקצבת על ידי ביטוח לאומי בכ-2,000 ש"ח, וכך גם ביתה. כמובן שעקב המוגבלות החמורה שלה היא לא מסוגלת לעבוד ובכסף שהיא מקבלת מהביטוח הלאומי היא חיה - בתוספת תמיכה מבני משפחתה הקרובים, שבלשון המעטה לא משופעים כלל בכסף.

מיותר לציין, שהמגורים הזוועתיים בתוך דירת המחסן הם בלתי אפשריים לאם ולבתה. עידית החלה לסבול מבעיות נשימה קשות מלבד כל הבעיות האחרות שלה. יחד עם זאת היא גם לא יכולה לבשל לעצמה אוכל בדירה כי אסור להבעיר שם גז או אש.

קרוב משפחת, נועם רואה, מספר לכיכר השבת': "אנחנו משתדלים לעזור לה תמיד ככל שניתן, ממה שאין אנחנו תמיד נותנים לה. המצב הבריאותי שלה התדרדר מאוד ובנוסף היא צריכה לחתן את הבת שלה ובשל הבעיות בריאות שלה היא חייבת לעבור לדירה שהיא תוכל לנשום שם מה שיקל עליה על הבריאות".

"תמיד יש לנו בעיות עם בעלי דירות שלא מוכנים לקבל אותה לדירה, משום שהם לא סומכים עליה והם מפחדים שהיא תהרוס להם את הדירה בגלל שהיא נראית אישה מסכנה, ומי שנשאר לקבל אותה זה רק הדירות במחסנים, לכן אנו מאמינים שבתשלום מראש יהיה לנו קל יותר למצוא לו דירה ראויה".

ערב יום הדין, יש לכם הזדמנות נדירה ומיוחדת לזכות במצווה מיוחדת זו ולעזור לאישה קצת לנשום ולשמוח בחג ובחודש החורף הארוכים והקרים.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד פרטים ולתרום כסף לאישה ולבתה אתם מוזמנים לפנות, ל: 054-5948881

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר