בהוראת השר

ההאקר הרוסי - יוסגר; נעמה תשוחרר מהכלא?

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הורה לתת צו הסגרה להאקר הרוסי הנמצא בישראל ומבוקש בארה"ב בעוון עבירות סייבר חמורות. ההשלכות של החלטה זו ישפיעו על נעמה יששכר? (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נעמה יששכר (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר שבית המשפט העליון יחד עם המחוזי אישרו את הסגרת ההאקר הרוסי, חתם בדקות האחרונות (רביעי), שר המשפטים, אמיר אוחנה, על הצו שמורה להסגיר את ההאקר לארצות הברית.

ההאקר, אלכסיי בורקוב, מבוקש בארצות הברית בחשד לעבירות סייבר חמורות, ויוסגר לארה"ב, זאת למרות בקשתה של רוסיה למנוע את ההסגרה ולערוך חילופי אסירים עם האסירה הישראלית הכלואה ברוסיה - נעמה יששכר.

משפחתה של יששכר, נועדה לאחרונה עם שר המשפטים אמיר אוחנה, והתחננה לעכב את הליך ההסגרה לארה"ב של בורקוב, אך ככל הנראה היו שיקולים אחרים שעמדו למול עיניו של אוחנה.

כזכור, בית המשפט בעיר חימקי ברוסיה, גזר ביום שישי עונש חסר תקדים של 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, שנתפסה עם 9.6 גרם של סמים בשדה התעופה כאשר עשתה את דרך לישראל בחזרה מהודו, לפני כחצי שנה.

בישראל מעריכים כי הסיבה לעונש הכבד, הוא ניסיון הרוסי להפעיל לחץ על ישראל שלא להסגיר לארצות הברית את בורקוב המבוקש על-ידי האינטרפול ונעצר בנמל התעופה בן גוריון לפני ארבע שנים.

בשגרירות רוסיה הכחישו וציינו כי ההליך בעניינה של יששכר הוא משפטי, ומשרד החוץ לא מתערב בתהליכים שכאלה ולשגרירות לא ידוע על שום הצעה על החלפה כלשהי.

בראיון לחדשות 12, סיפרה אימה של נעמה: "היינו המומים. ידענו לפי כל מה שהלך בתקשורת היום שהיא הולכת לקבל גזר דין כבד, אמרתי לה שזו לא היא, שיש משהו בין שתי המדינות, אמרנו שנדאג לערער על זה. היא רעדה כעלה נידף, הגיע לכאן התובע הראשי של מוסקבה שקרא את כל התיק".

עורך הדין אלכסנדר טייטס, המייצג את הצעירה אמר לחדשות 12, כי "מעולם לפני לא היה תיק הברחת סמים לרוסיה בו האדם או הסחורה אפילו לא עברו את הגבול. נעמה לא עברה את ביקורת הגבולות, והמטען שלה היה ברשות חברת התעופה והייתה מקבלת אותו רק בנחיתה בתל אביב".

הפרקליט הוסיף: "התובע טוען כי היא הבריחה בכך שנכנסה לשטח האווירי של רוסיה בגובה אלפי קילומטרים, לא היה תיק כזה לפני כן. משפטית היא לא ביצעה שום עבירה ברוסיה, יכול להיות שההחלטה נובעת רק כי היא ישראלית ומשיקולים פוליטיים ולא משפטיים".

על המשך המאבק נגד העונש אמר: "כרגע משפטית יש רק אפשרות אחת וזה לערער על ההחלטה תוך עשרה ימים - בים שני אפגש עם השופט לקחת את המסמכים. אחר כך אפגש עם נעמה להסביר לה את המשמעויות ולהחליט ביחד על הצעדים הבאים. משפטית יש סיכוי טוב לערעור, אבל הסיפור פה לא רק משפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר