הרב הראשי לישראל

"אל תתערבו בשיקול הדעת של הרופאים. הם אנשי המקצוע"

המסר של יועצי הפוריות והרב הראשי לישראל במהלך הועידה השנתית של יועצי הרפואה: "להשאיר את מרחב ההחלטה של הרופאים נקי משיקולים לא עניניים" (חדשות בריאות)

פאנל הפוריות נחתם בנאום סוחף של הרה"ר לישראל הרב דוד לאו (צילום: באדיבות המצלם)

בועידה השנתית ליועצי רפואה שהתקיימה אמש לראשונה בכפר המכביה ברמת גן, נערך מושב מיוחד בנושא פוריות. המושב נפתח בהרצאה מפי פרופ' שבח פרידלר, לשעבר מנהל היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי ברזילי.

פרידלר הקדיש חלק ניכר מההרצאה לסקירה של הטכנולוגיות וחשיבות בחירת הפרוטוקול המיטבי בטיפולי פוריות. במסגרת בחירת הפרוטוקול המיטבי הדגיש פרופסור פרידלר את ההבדל בין היעילות והבטיחות של תרופות המקור (גונאל – אף) בהשוואה לתרופות חיקוי ביוסימילר (במפולה, אובליפ). לדברי הפרופסור, כשהוא צריך לבחור פרוטוקול טיפול והוא נשאל האם להשתמש בגונאל-אף או בביוסימילר, הוא יעדיף את הגונאל–אף מאחר וצריך סיבה מיוחדת לעבור לתחליף. "אם זה יעיל יותר ויש יותר הריונות בצורה מובהקת – הייתי אומר בואו נעבור. אבל זה לא המצב...

הוא שב והדגיש כי אכן יש מקרים בהם עדיף להשתמש בביוסימילר, אולם באופן כללי לא זה המצב.

לאחר ההרצאה התקיים פאנל פוריות בהשתתפות יו"ר ארגון בוני עולם הרב אליקים לבנון, יו"ר ארגון טהרינו הרב יצחק מלבר, פרופ' שבח פרידלר ומספר יועצי פוריות נוספים.

הדוברים עסקו בהרחבה בהרצאה של פרופ' פרידלר והצטרפו למסר אותו העביר. "שמעתי על הגונאל F. התרופה המדהימה הזאת, שהביאה אלפי ילדים לעולם. חשוב להשאיר לרופאים את המרחב להחליט באופן מקצועי", אמר יו"ר ארגון בוני עולם הרב אליקים לבנון.

יו"ר ארגון טהרינו הרב יצחק מלבר הוסיף: "אסור לפגוע בשיקול הדעת של הרופאים".

פאנל הפוריות נחתם בנאום סוחף של הרה"ר לישראל הרב דוד לאו. בהמשך לדברים הקודמים, הרב עמד את החשיבות שיש בהענקת מרחב החלטה מקצועי לחלוטין לרופאים. "אני זוכר שכשכיהנתי כרב העיר מודיעין היו מגיעות אלי אלפי שאלות בערבי צומות על נשים הרות ויולדות. צברתי ידע עצום בנושא. אבל גם כשהייתי משוכנע בתשובה מסוימת, תמיד ביקשתי לשמוע חוות דעת מקצועית מרופא".

הרב לאו הוסיף: "תמיד צריך לזכור שהרופאים הם אנשי המקצוע. ההכרעה והאחריות הם שלהם – ושלהם בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר