להישאר בריא

מנשנשים מלפפונים חמוצים? שימו לב מה זה אומר עליכם

לא רק נשים מצפות, מסתובבים בינינו אנשים מן השורה שנהנים לחסל מלפפונים חמוצים מתוך קופסת השימורים שלהם. אבל מתי עובר הגבול ומה מעידה ההשתוקקות למלוח על האוכל? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לצד קוגל, בתוך מנת המבורגר או ישר מהצנצנת, אנחנו אוהבים מלפפונים חמוצים ועדיף שיהיו מוצקים ובגודל מוקטן. אנשים זרים באופן תדיר מרימים גבה לנוכח המראה שלנו אוכלים אותם בלי הכרה, משל מדובר היה בעוגיות שוקולד צ'יפס מתוקות. אז נשאלת השאלה, האם זו הדרך של הגוף לנסות לומר לנו משהו? אולי. אם אתם דומים לנו ומוצאים את עצמכם תאווים לחמוצים, זה יכול להיות בגלל שאתם מיובשים ותנו לנו להסביר:

חמוצים עשירים בנתרן (המלח מתווסף למים שבהם הם שוחים - על מנת לשמרם - והופכים אותם כמובן לטעימים במיוחד). והנתרן הוא אלקטרוליט (מוליך חשמל) חשוב. מינרלים אלה עוזרים לשמור על הגוף לח. אז כשאתם משתוקקים למשהו מלוח, זה יכול להיות בגלל שגופכם זקוק להגברת הידרציה.

אבל זה אולי לא הדבר היחיד שקורה. "מחקרים מראים שמלח, ממש כמו סוכר, יכול להיות ממכר ולפגוע באזורי המוח המוציאים אותות לתשוקה", מספרת הדיאטנית איימי שפירא. "ומכיוון שאתם יכולים לבנות סובלנות למלח, ככל שתאכלו יותר, תרצו יותר". זה עשוי להסביר מדוע אתם מתקשים לעצור במלפפון חמוץ אחד (או מדוע הדרך האהובה עליכם לאכול אותו היא בכריך בשרי עסיסי).

אבל מה קורה אם משתוקקים כל הזמן למאכלים מלוחים? "אם התשוקה נעשית קבועה, חשוב תמיד לדון בעניין עם הרופא שלכם", אומרת התזונאית לי קוטון. "מחקרים מצביעים על כך שהשתוקקות למלח עשויה להיות סימפטום למצב בריאותי כמו אי ספיקת יותרת הכליה או תסמונת ברטר. זה גם יכול להיות סימן להתייבשות", היא מוסיפה, כאמור. "הימנעו מאבחון עצמי ושוחחו עם הרופא שלכם על כל שינוי בתיאבון או בטעם", מייעצת קוטון.

מה עם הקלישאה של נשים הרות המחסלות צנצנת חמוצים בעשר דקות? לדברי שפירו, נשים הרות רבות חושקות בחמוצים כתגובה לבחילות בוקר, העלולות לגרום להתייבשות - ניחשתם נכון -. ובעוד ששמעתם שגידול בנפח הדם מגביר את הצורך של אישה בהריון בנתרן (ומכאן אותן תשוקות בחצות הליל לחמוצים, צ'יפס וחטיפים), אין מספיק הוכחות התומכות בתיאוריה זו.

מה שאנחנו כן יודעים הוא שיש קשר תרבותי לחשקי להריון. מחקר שנערך בקרב יותר מ-200 נשים מצפות בטנזניה מצא כי התשוקות הנפוצות ביותר שלהן היו בשר, מנגו ויוגורט. בינתיים, בארצות הברית, התשוקה ההריונית הנפוצה ביותר כוללת שוקולד, מזון מהיר, חמוצים וגלידה.

למזלנו, אין שום דבר רע בהתמכרות לאכילת מלפפונים חמוצים. למעשה, לפי שפירו, חמוצים מלאים בוויטמינים ומינרלים. רבים מהם מותססים, כך שהם מסייעים גם בעיכול ובבריאות הבטן.

אבל אם אתם מנסים לנצח את ההתמכרות שלכם לחמוצים, יש לנו המון הצעות. כדי לספק את התשוקה שלכם למשהו מלוח עם הכמות הנכונה בדיוק של נתקן בכל נגיסה, נסו במקום זאת לקחת כמה זיתים או כמה שבבי צ'יפס "בריא" (מבטטה, למשל). אפשר גם לנשנש חופן פופקורן או אדממה.

המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר