מחקר: מותר ללכת לישון מיד אחרי ארוחת הערב

מחקר חדש ומהפכני קובע שבניגוד לאמונה הכללית, הקפדה על המתנה של שעתיים בין אכילת הארוחה האחרונה ביום - לשינה, לא השפיעה באופן משמעותי על רמות הסוכר בדם. מי היה מאמין? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תמיד אמרו לכם שיש להמתין כשעתיים בין אכילת הארוחה האחרונה ביום להליכה לישון? מסתבר שזה לא באמת משנה.
מחקר חדש מבית הספר לתארים מתקדמים למדעי הבריאות, באוניברסיטת אוקייאמה ביפן, מאשר את הטענות הללו באומרו כי אין סבירות שתעלה רמת הגלוקוז בדם שלכם, בעקבות כך.

המחקר, שפורסם בכתב העת "BMJ Nutrition, Prevention and Health", חקר יותר מ-1,500 אנשים בגיל העמידה שלא סבלו מבעיות בריאותיות.

המדענים בחנו את משטרי האכילה של האנשים לאורך תקופה של שנתיים ולקחו בחשבון גם את משקלם, המהירות בה הם אוכלים, כמה פעילות גופנית הם מבצעים והאם הם מעשנים.

חלק קטנה מהמשתתפים הלכו לישון תוך שעתיים מזמן אכילת ארוחת הערב.

לאחר הערכת התוצאות, החוקרים מצאו כי היה הבדל קטן או כלל לא היה הבדל ב-HbA1c (רמות הגלוקוז בדם). במקום זאת, הפעילות הגופנית, צריכת האלכוהול ולחץ הדם השפיעו בצורה חמורה יותר על רמות ה-HbA1c.

בשורה תחתונה, המחקר קובע שבניגוד לאמונה הכללית, הקפדה על המתנה בין אכילת הארוחה האחרונה ביום - לשינה, לא השפיעה באופן משמעותי על רמות ה-HbA1c.

כמו כן, אמר החוקר הראשי: "יש להקדיש תשומת לב רבה יותר לערכים תזונתיים ולמרכיבי המזון, ללינה מספקת ולהימנעות מעישון, מצריכת אלכוהול וממשקל עודף, שכן משתנים אלה השפיעו בצורה עמוקה יותר על התהליך המטבולי".

כמה טוב שאנו יכולים לחזור לאכול פיצה בערב ללא נקיפות מצפון. אכן מחקר חיוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר