מחקר: מעשנים קופסא ביום? התכוננו לאבד את השיניים

סיבה נוספת להגיד יפה שלום להרגל המגונה של עישון: צריכת חפיסה אחת ביום של סיגריות, יכולה לגרום למעשנים מסוימים לאבד לפחות שתי שיניים כל 10 שנים. מוכנים לקחת את הסיכון הזה? (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יש כל כך הרבה סיבות שבגינן כדאי לחדול מההרגל המגונה של עישון, אך כעת, יש אחת מרתיעה לגמרי: האקדמיה לרפואת שיניים כללית בארצות הברית (AGD) מדווחת כי צריכת חפיסה אחת ביום של סיגריות, יכולה לגרום למעשנים מסוימים לאבד לפחות שתי שיניים כל 10 שנים. אז אם התחלתם לעשן חבילה ביום בגיל 18 וכעת אתם בני 35, יתכן שכבר איבדתם כמה מהפנינים הלבנות שלכם במעמקי הפה.

במחקר אחד שנערך בנידון, 495 גברים בריאים נבדקו וכן שיניהם נבחנו, מדי שלוש שנים. הם חולקו לשלוש קבוצות: אלה שמעולם לא השתמשו בטבק, אלה שעישנו ללא הפסקה ואלה שעישנו בתחילת המחקר אך לאחר מכן נגמלו.

לאחר 10 שנים, מעשני החפיסה ליום איבדו בממוצע שלוש שיניים ואילו אלו שאינם מעשנים איבדו בממוצע שן אחת. בנוסף, הגברים שעישנו בתחילת המחקר, אך לאחריו הפסיקו, איבדו בממוצע שתי שיניים לאחר 10 שנים ואובדן השיניים ירד לאחר מכן.

"בשורה התחתונה, עישון מוביל למחלות חניכיים, מה שמוביל לאובדן שיניים", אומר ד"ר פרד מגזייניר, רופא שיניים.

אז אם ניסיתם להיפטר ממנהג שאיפת הסיגריות שלכם כבר מספר פעמים, ללא הצלחה, אולי החיוך הכעור שעלול להיווצר לכם בעקבותיו, יהווה את הטריגר לקחת את עצמכם בידיים ולפנות לאיש מקצוע שיסייע לכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר