נחשף בדיון. צפו

פרסום ראשון: מחטף; מזכירי קלפי - רק מגיל 21

ביוזמת וועדת הבחירות המרכזית הוכנס שינוי בחוק הבחירות לכנסת ה-23, לפיו מי שגילם מתחת ל-21, לא יוכלו עוד לשמש בתפקיד המבוקש של מזכירי קלפי; טענות למחטף. צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדיון שחשף את המחטף (צילום: מתוך ערוץ הכנסת. תמונה: Flash90)

פרסום ראשון: בדגל התורה טוענים למחטף ב'וועדת הבחירות המרכזית', במהלך שבוצע ללא הודעה מוקדמת ועלול להשפיע על יום הבחירות הקרוב - בעיקר בריכוזים החרדיים.

מתברר, כך נודע ל'כיכר השבת', כי בתוך 'חוק הבחירות לכנסת ה-23' שאישרו השבוע חברי הכנסת, מופיע סעיף המעלה את גיל מזכירי הקלפי מגיל 17 כיום, לגיל 21.

בדיון שהתקיים בועדת הכספים, בראשות חבר הכנסת משה גפני, דרש חבר הכנסת אורי מקלב לדעת מהיכן מגיע מקור השינוי. "ראינו שהעלו את השכר לעובדי ועדת הבחירות", פתח מקלב את דבריו בועדת הכספים, "אבל ועדת הבחירות לא הדגישה את השינוי המהותי של העלאת גיל מזכירי הקלפי".

"יו"ר קלפי יכול להיות בן 17, אדם מבוגר בן 80 יכול להיות מזכיר קלפי - ואדם בן 20 אינו יכול להיות מזכיר?" תהה מקלב.

מקלב, שחשף את המחטף בועדת הכספים, טען: "שאלת קבלת תפקיד מזכיר הקלפי היא שאלה של מיון ובחירה. כאשר במדינות רבות אנחנו רואים צעירים בני עשרים מטיסים מטוסים. כאן הם לא יכולים לכהן כמזכירי קלפי?"

בשלב זה הציג מקלב חוק שהתקבל בכנסת לפני 19 שנה, שחוקק במיוחד במטרה להוריד את גיל התעסוקה במקצועות חשובים כמו עריכת דין וכדומה.

"על סמך מה שיניתם את גיל מזכירי הקלפי?", , תקף מקלב את הנהלת ועדת הבחירות, שיזמה את השינוי. "האם היו עדויות לכך שהיו כשלים כלשהם בגלל הגיל? אתם לא נותנים כל הסבר לדרישה המוזרה הזו, משפטנים ציינו בפנינו כי דבר זה אינו חוקתי".

במענה לניסיונות ועדת הבחירות לטעון כי זה נעשה לבקשת המשטרה, דרשו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב להציג בפני הוועדה, בכתב, את דרישת המשטרה ולנמק על סמך מה היא ניתנה.

"יש רבים מתחת לגיל 21 שעבדו בבחירות האחרונות, והצליחו בכך, וכעת לא יוכלו לעבוד", הפטיר מקלב.

תגובת ועדת הבחירות המרכזית :"שינוי החקיקה המעלה את גיל מזכירי הקלפי מגיל 17 כיום לגיל 21 ,התקבל בכנסת ברוב של 90 חברי הכנסת. לא היה שום מחטף, פרטי השינוי הוסברו לחברי הכנסת לפני ההצבעה מעל דוכן הכנסת. כמו כן הוצג הסבר השינוי גם בוועדה, שהכינה את החוק ,פעמיים : בהכנה לקריאה ראשונה וגם בהכנה לקריאה שניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר