אור בקצה המנהרה: יתכן שנמצאה תרופה להתקרחות

יותר מ-50% מהגברים יחוו התקרחות בחייהם, במידה זו או אחרת ורובם אינם ששים לקבל את רוע הגזירה ואת נשירת השיער. אבל, ככל הנראה, מדענים מצאו תרופה להתקרחות, סוג של (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא יאומן כי יסופר: יותר מ-50 (!!!) אחוז מהגברים יחוו התקרחות בחייהם, במידה זו או אחרת ורובם אינם ששים לקבל את רוע הגזירה ואת נשירת השיער. כמובן, ישנם כאלה שההתקרחות הופיעה בחייהם כבר בשלב מוקדם, בגיל צעיר למדי, כך שהם התרגלו לחיות עמה. אך בקרב רבים אחרים, ההתקרחות יכולה להתרחש בגיל מבוגר יותר, עקב מחלה, הזדקנות או גנטיקה ולהדיר שינה מעיניהם.

אבל, ככל הנראה, מדענים מצאו תרופה להתקרחות, סוג של. על פי המגזין "אינדפנדנט", מדענים מאוניברסיטת קליפורניה ערכו מחקר שמראה שהם מסוגלים לגדל שיער בעכברים.

המדענים הגדילו את ייצור הלקטט (תרכובת אורגנית קטנה, אך בעלת חשיבות רבה) בתאי השיער שלהם. כלומר, זקיקי השיער שהיו מיותרים בעבר החלו לצמוח שוב. הם בדקו זאת בעזרת הגברת ייצור הלקטט אצל עכבר אחד ולעכבר אחר לא היה כל לקטט. לעכבר ללא לקטט לא צמח שיער חדש כלל ואילו בקרב זה עם הלקטט המוגבר, נראתה עלייה משמעותית בצמיחת השיער.

ויליאם לורי, מחבר המחקר, אמר: "לפני כן, איש לא ידע שלהגדלת או להקטנת הלקטט תהיה השפעה על תאי גזע של זקיק השערה. ברגע שראינו כיצד שינוי ייצור הלקטט בעכברים השפיע על צמיחת השיער, זה הוביל אותנו לחפש תרופות פוטנציאליות שיכולות להיות מיושמות על העור ולהשפיע באופן זהה".

אז חברים, זהו רק עניין של זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר