לא ראינו את זה בא: מחקר גילה שהמוח הנשי פעיל יותר

עובדה: גברים מרבים להשתמש בראשם ונשים פועלות יותר עם הלב. אך כעת, מחקר מצא כי אצל נשים ישנה פעילות משמעותית יותר באזורים רבים יותר במוח, מאשר אצל גברים. אז במה זה מתבטא? (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הורגלנו לחשוב שגברים הם אלו שמרבים להשתמש בראש שלהם ונשים, לעומת זאת, פועלות יותר עם הלב ואין בכך כל רע, זהו הטבע האנושי. כעת, מחקר מרתק בא וטורף את הקלפים, לאחר שנמצא כי אצל נשים ישנה פעילות משמעותית יותר באזורים רבים יותר במוח, מאשר אצל גברים.

מדענים ממרפאות אמן בניופורט ביץ', קליפורניה, בדקו למעלה מ-46,000 מחקרי הדמיית מוח, בתקווה להבין טוב יותר כיצד הפרעות נוירולוגיות משפיעות באופן שונה על המינים. לדוגמה, בעוד שלגברים קיים סיכון גבוה יותר להפרעות קשב וריכוז, נשים מקבלות אבחנות של הפרעות אלצהיימר, דיכאון וחרדה בתדירות גבוהה יותר.

החוקרים ביקשו מנבדקים עם לקויות פסיכיאטריות ובלעדיהן, לבצע משימות קוגניטיביות או לנוח, בזמן שהם מדדו את זרימת הדם במוחם. התוצאות שפורסמו בכתב העת "Journal of Alzheimer Disease" כללו כמה הבדלים מעניינים.

אצל נשים נשקפה פעילות רבה יותר בקליפת המוח הקדמית, האזור העוסק בקבלת החלטות, מיקוד ושליטה בדחפים. הממצא הזה עשוי להסביר מדוע הן "מפגינות עוצמות גדולות יותר" בכל הקשור לאמפתיה, אינטואיציה, שיתוף פעולה ושליטה עצמית, על פי "Science Daily".

המוח הנשי הראה גם יותר זרימת דם באזור הלימבי, השולט בתפקודים בסיסיים כמו רעב וצמא, אך הוא גם נחשב כמשפיע על תפקיד ההורות ועל התקשורת. אכן, הגיוני לגמרי.

בעוד שנשים הראו פעילות רבה יותר, גברים כן הצליחו להראות יתרונות בכמה אזורים. תוצאותיהם הצביעו על שימוש רב יותר במרכזים הוויזואליים של המוח, המעבדים דברים כמו פרצופים, עצמים וצבעים. (מפתיע, בהתחשבה בעובדה שהם לעולם לא יבינו את ההבדל בין ורוד בזוקה לורוד עתיק או בין חום לקאמל, אבל מי אנחנו שנפקפק במסקנות המדענים?)

אף על פי שכל מי שברשותה שני כרומוזומים מסוג X תצהל לאור כל האמור לעיל, כולנו, נשים וגברים כאחד, אמורים לשמוח למקרא ממצאי המחקר הזה, כי בסופו של יום, הבנה טובה יותר של האופן בו גברים ונשים חושבים, מקרבת את החוקרים צעד אחד קדימה לטיפול במחלות נוירולוגיות - ובתקווה למנוע אותן לחלוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר