היא צודקת: אשה מאושרת = חיים מאושרים, על פי מחקר

לא מכבר נערך מחקר, שכל מטרתו היתה לבדוק את ההשפעה שיש לאשת חיל שמחה על מידת השמחה של בעלה והתוצאות - לא מפתיעות. הן מאמתות את שידענו כבר עידן ועידנים (MEN)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
והם חיו באושר (ובעושר) עד עצם היום הזה. (צילום: שאטרסטוק)

מסבתא, מאמא, ממדריך החתנים או באופן ישיר מהרעיה: בוודאי שמעתם את המשפט הכה מחייב הזה שבכותרת: אשה מאושרת - חיים מאושרים (או בלע"ז: happy wife - happy life. כרגיל, באנגלית זה מתנגן טוב יותר על הלשון), אך כעת המדע נותן לו תוקף ועם המדע אנחנו לא מתווכחים.

חוקרים מאוניברסיטת טילבורך בהולנד אספו כמות עצומה של זוגות - ליתר דיוק: 4,400 - שהיו נשואים ודרו יחדיו תחת קורת גג אחת במשך שנים רבות וטובות.

הם עקבו אחר גורמים כמו אושר ובריאות (כמו גם מעט מרכיבים חיצוניים אחרים) במשך שמונה שנים והגיעו למסקנה חד משמעית: אנשים שמעבירים את ימיהם לצד פרטנרים אומללים, חשים יותר דיכאון ופחות פעילים באופן כללי.

מחברת המחקר הראשית, אולגה סטברובה אמרה: "שביעות רצון נמוכה של השותף הייתה קשורה לתמותה, ללא קשר למאפיינים הסוציו-אקונומיים והדמוגרפיים של אנשים, או למצב הבריאותי הגופני שלהם".

"הממצאים שלנו מדגישים את התפקיד החשוב שמוטל על כתפי הסביבה הצמודה לבני אדם, בשמירה על הבריאות שלהם", היא מוסיפה. "והכי חשוב, יש לה פוטנציאל להרחיב את ההבנה שלנו לגבי האפקט שיש ל'סביבה החברתית' של בני אנוש על ידי לקיחה בחשבון את האישיות והרווחה של אנשים שקרובים אליהם. במילים אחרות: אם בן זוגכם מדוכדך ורוצה להעביר את שעות הערב באכילת צ'יפס על הספה בבית, כנראה שכך גם הערב שלכם יראה".

אז בעצם, אם העזר כנגדכם לא מרוצה, קרוב לוודאי שגם אתם לא תהיו מרוצים וכן להיפך. ובקיצור, כל מה שאדם עושה, לעצמו הוא עושה. אז עכשיו, יותר מתמיד, זו העת לחשוב איך אתם יכולים להעלות חיוך על פניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר