מחקר: למה גברים לא יכולים לעשות שתי פעולות במקביל?

זהו לא מיתוס. נשים באמת טובות יותר מגברים במולטי טאסקינג ומחקר מגלה סיבה אחת אפשרית לדבר: הורמונים במוח שעשויים להשפיע על יכולתן של נשים לביצוע מטלות מרובות (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "החברה המלכותית למדע פתוח", בתרגום חופשי, הורמונים הפועלים על המוח עשויים להשפיע על יכולתן של נשים לביצוע משימות מרובות. עוד הוא מצא שככל שכמות ההורמונים הזאת פוחתת עם הגיל, נשים עשויות להיות מוטרדות ממשימות מרובות בהמשך חייהן.

תוצאות אלה נמצאו לאחר שקבוצה של מדענים שוויצרים ביקשה מ-83 מתנדבים לפסוע על הליכון, תוך כדי ביצוע משימות קוגניטיביות לבדיקת הצד השמאלי של המוח. החוקרים גילו שכאשר אנשים צועדים, הם נוטים להניף את זרועותיהם - בעיקר את זרועותיהם הימניות, כדי לסייע באיזון - אך גברים ונשים בגיל המעבר לא הצליחו לעשות זאת במקביל לסיום המבחנים. לעומת זאת, לנשים צעירות לפני גיל המעבר לא היה את אותה הבעיה.

החוקרים אמרו כי המסוגלות של נשים מעל גיל 60 בהשלמת מבדקים תנועתיים וקוגניטיביים במקביל, יכולה להיות קשורה לאסטרוגן שקיים בקליפת המוח הקדם מצחי. עם זאת, אחד החוקרים אמר שיש להשלים בדיקות נוספות, כדי להוכיח אם הממצאים יכולים להיות קשורים גם לדוגמאות אחרות של ריבוי משימות.

טים קילן, מבית החולים האוניברסיטאי "בלגריסט", אמר ל"טלגרף": "הופתענו לגלות הבדל מגדרי כה עקבי באופן שבו שתי התנהגויות פשוטות יחסית - שליטה קוגניטיבית ונדנוד הזרוע - משפיעות זו על זו. אנו מראים כי נשים פחות רגישות להפרעות במהלך הליכה ודיבורים וכי יכולת זו דועכת ככל הנראה לאחר גיל 60. האם ממצא זה ניתן להכללה על דוגמאות אחרות של ריבוי משימות, כמו נהיגה ודיבור, הליכה ושליחת הודעות טקסט? זה כבר דורש מחקר נוסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר