מלחיץ: הליכה עם נעליים בבית עלולה להזיק לבריאות

חולצים נעליים בכניסה לבית? יתכן שאתם עושים משהו נכון. מחקר מראה כי התהלכות עם נעליים ברחבי הבית טומנת בחובה את הסיכון להעברה של חיידקים מסוכנים שעלולים לפגוע בבריאות הגוף (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם אתם חולי נקיון שחולצים נעליים לפני הכניסה לבית? ובכן, יתכן שעליתם על משהו. מחקר אמריקני מראה כי התהלכות עם נעליים ברחבי הבית טומנת בחובה את הסיכון להעברה של מיקרואורגניזמים וחיידקים מסוכנים שעלולים לפגוע בבריאות הגוף שלכם.

במהלך שנתיים, צוות המחקר בדק יותר מ-2,500 דגימות לחיידק ספציפי, Clostridium difficile (המכונה גם C. diff), שידוע כי הוא מדביק את המעי וגורם לשלשול ואף יכול להיות קטלני. מבין הדגימות שנאספו מבתים, 26.4% מסוליות הנעליים שנבדקו העלו תוצאות חיוביות לגבי הימצאות החיידק הזה - בערך פי שלושה מהכמות שנמצאה על משטחי האמבטיה והמטבח.

קווין וו. גארי, יו"ר המחלקה לתרגול רוקחות ומחקר תרגומי באוניברסיטת יוסטון, אומר: "מדהים עד כמה בני אדם נוסעים במהלך היום ועדיין נדבקים לסוליות נעליהם חיידקים רבים. סוליות נעליים הן וקטור לפתוגנים זיהומיים".

הצהרתו מקבלת משנה תוקף באמצעות מחקר קודם. בשנת 2015, מחקר אוסטרי מצא כי לפחות 40% מהנעליים נושאות ליסטריה מונוציטוגנים (החיידק הפתוגני האחראי לליסטריוזיס, שבמקרים חמורים עלול להוביל לדלקת קרום המוח).

אם אתם חושבים שניגוב רגליים נמרץ יפטור אתכם מהסיכונים המדוברים הללו, חשבו שוב. אף שפשוף לא מספיק יעיל בכדי להשיל מנעליכם מחוללי מחלות, אומר ג'ונתן סקסטון, מנהל המעבדה במכללת "מל ואניד צוקרמן" לבריאות הציבור באוניברסיטת אריזונה.

"בעיקרון, כשאתם מסתובבים עם נעליים בבית, אתם מביאים פנימה את כל מה שנכנסתם אליו במהלך היום. ניגוב יסיר חלק מהלכלוך, אבל צריך לחשוב על האדם שניגב את רגליו לפני כן. יתכן שאתם מלקטים דברים שהוא השאיר אחריו".

שורה תחתונה: ד"ר סקסטון מרגיע וטוען שנעילת נעליים בבית היא "לא משהו שכדאי להלחץ ממנו", אך הוא מתעקש שכפות רגליים חשופות או גרביים, הן אלטרנטיבה עדיפה, שכן בשטח הפנים של הנעל יש הרבה פחות חיידקים מאשר בחלק החיצוני - אפילו אם הן לא תמיד מריחות כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר