אאא

תפוחי אדמה סובלים מתדמית שלילית במשך שנים, מכיוון שלעתים קרובות הם מושווים לדגנים לבנים מעובדים אחרים, אבל למעשה, הם די טובים עבורכם ועכשיו יש סיבה נוספת להפסיק להדיר אותם מהתפריט ולהחזיר אותם לרשימת הקניות שלכם כי מחקר מצא שתפודים יכולים לעזור לשלוט בעליה במשקל.

חוקרים מאוניברסיטת מקגיל עבדו עם שתי קבוצות שונות של עכברים, כדי לבדוק  את ההשפעות שיש לתפוחי אדמה שמצויים בתזונה שלהם. שתי הקבוצות ניזונו מאותן דיאטות עתירות שומן, אך בשילוב עם התזונה השומנית שלהן, ניזונה קבוצה אחת של עכברים גם מתמצית תפוחי אדמה.

לאחר תקופה של 10 שבועות, הקבוצה שאכלה תמצית תפוחי אדמה עלתה פחות ממחצית המשקל מהקבוצה הראשונה. (הקבוצה הראשונה צברה 16 ​​גרם ואילו קבוצת תפוחי האדמה צברה רק שבעה.) ברור שחילוף החומרים של עכברים ובני אדם הוא מעט שונה, אך החוקרים עדיין הופתעו לראות הבדל כה גדול בין שתי קבוצות העכברים.

אז איך החוקרים מסבירים את האפקט המועיל הזה? הם מייחסים את בקרת המשקל לרמות הגבוהות של פוליפנולים שישנן בתפוחי אדמה. מחקרים מסוימים כבר הראו כי פוליפנולים יכולים לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ומחלות ניווניות אחרות וכעת הם עשויים לעזור לכם בהשגת יעדי הירידה במשקל שלכם. ד"ר ג'קלין לונדון מציינת גם שתפוחי אדמה עשירים בסיבים תזונתיים וויטמין C ומהווים מקור טוב לאשלגן, שהוא המפתח לייצוב לחץ דם ולמלחמה בנפיחות.

אבל זה לא אומר שיש לכם רשות לחסל מנת צ'יפס גדולה מדי יום. במקום זאת, לונדון מציעה להוסיף לארוחת הערב תפוחי אדמה אפויים עם קליפה (המקום ממנו מקבלים הרבה סיבים), פשוט אל תצפו אותם בתועפות חמאה וגבינה צהובה. אכלו כחצי תפוח אדמה אפוי גדול והוסיפו לו ירקות מאודים, יוגורט יווני במקום שמנת חמוצה ותערובת עירית טריה ואבקת שום לתוספת טעם.