בסוף מתרגלים להכל: אתם יכולים לוותר על הסוכר בתה

בימי חורף קרים, אין כמו כוס תה מהביל עם 2 כפיות סוכר וצלחת עוגיות, כדי לרומם את מצב הרוח ולהעניק לנו בוסט של אנרגיה. ובכן, מתברר כי גם חובבי מתוק יכולים לוותר עליו. עניין של הרגל (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסוכר הפך לאויב מפתח במלחמה נגד השמנת יתר בשנים האחרונות. הוא קשור גם לעששת, סוכרת מסוג 2 ומחלות לב כלליות, כמו גם הזדקנות ומערכת חיסונית מוחלשת. אבל בימים קרים של חורף, אין כמו כוס תה מהביל עם שתי כפיות סוכר וצלחת עוגיות לצידו, כדי לרומם את מצב הרוח ולהעניק לנו בוסט של אנרגיה באמצע היום.

ובכן, כעת מתברר כי גם חובבי מתוק יכולים לוותר עליו ואפילו די בקלות: מחקר חדש מראה שאנשים שהפסיקו לצרוך סוכר, לא נהנו פחות מהתה שלהם מאשר בעבר.

חוקרים מאוניברסיטת לידס ואוניברסיטת קולג' בלונדון צפו ב-64 גברים שנהגו להוסיף באופן תדיר סוכר לתה שלהם, לאורך ניסוי בן חודש. חלק מהגברים ויתרו על הסוכר בתה שלהם באופן מיידי וחלק ויתרו עליו בהדרגה, על ידי הפחתתו במשך החודש. היתה גם קבוצת ביקורת שהמשיכה לשתות תה עם סוכר כרגיל.

לאחר חודש, התברר כי 46 אחוזים מחברי הקבוצה שוויתרו על הסוכר בהדרגה, נגמלו ממנו לגמרי. אלו בקבוצה הקיצונית והדרסטית יותר הצליחו מעט פחות ו-36 אחוז מהם הצליחו לוותר על הסוכר לצמיתות.

שישה אחוזים מהאנשים בקבוצת הביקורת ויתרו גם על סוכר לאחר הניסוי, למרות שלא נאלצו להסתדר בלעדיו.

החוקרים אמרו כי צריכת סוכר עודפת היא מנהג בריאותי בעייתי נפוץ והסוכר במשקאות תורם באופן משמעותי לצריכה הכוללת: "הפחתת צריכת הסוכר במשקאות עשויה אפוא לסייע בהפחתת הצריכה הכללית".

הם הגיעו למסקנה כי יש צורך במחקר חוזר עם מדגם גדול יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר