אתם אנשים של בוקר, לילה, או לא זה ולא זה? בואו לגלות

מומחה שינה אסף נתונים מיותר מ-1,300 איש כדי לברר מתי הם חשים הכי ערניים. הוא גילה כי ישנם בני אדם שאינם 'אנשי בוקר', צהריים או ערב וזיהה ארבע קטגוריות נוספות. מהן? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בתחילת היום, על הבוקר, אתם תמיד מספיקים לסמן וי על הרבה מטלות? או כששוקעת השמש אתם מתמלאים באנרגיות? או בכלל גורסים שאינכם שייכים לאף קבוצה באוכלוסיה? ובכן, יש לנו חדשות טובות בשבילכם: מסתבר שיש למעשה שישה זנים שונים של "אישיות שינה" - וכאן תוכלו לגלות איזו יש לכם.

מחקר שפורסם בכתב העת "Personality and Individual Differences" מצא שאנשים משתייכים לכמה קטגוריות מעבר ל"טיפוסים של בוקר" או "ציפורי לילה".

מומחה השינה, ארקדי פוטילוב, אסף נתונים של יותר מ-1,300 איש, כדי לברר מתי הם חשים הכי ערניים. הוא גילה כי "ישנם בני אדם שאינם 'אנשי בוקר', צהריים או ערב" וזיהה ארבע קטגוריות נוספות: נמנמנים, טיפוסים של אחר הצהריים, חרטומני היערות (סוג של עוף) וסיסים (גם סוג של ציפור).

אם אתם מרגישים קצת תשושים בבוקר ובערב, אבל ערניים במיוחד אחר הצהריים, זה אומר שאתם, ובכן, אנשי אחר הצהריים.

אבל מי שחש הפוך - ערני בבוקר ובערב, אך עייף אחר הצהריים - יהיה נמנמן.

שני פרופילי השינה הנותרים - חרטומני היערות והסיסים - מאופיינים בתחושת ערות או תחושת עייפות בזמנים הפוכים, במקום לעבור את שלבי הרגשת העייפות לאורך היום והערב.

לכן, אם אתם מרגישים ערניים במשך כל היום, אתם סיסים. אבל אם אתם מרגישים עייפים ולא יציבים במשך כל היום, זה יהפוך אתכם לחרטומנים.

לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו נשמח כרגע לאיזו תנומה קטנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר