אאא

דואגים לכלול בתפריט מזונות פרוביוטיים כמו יוגורטים וירקות כבושים? אבל מה עם פרה ביוטיקה? סוגים אלה של סיבים תזונתיים מזינים את החיידקים הטובים במעיים שלכם והם מהווים חלק חשוב בשמירה על בריאותם. הנה שש דרכים לצרוך אותם:

שום

הדרך הטובה ביותר לקצור את היתרונות שיש לצמח הריחני הזה היא לאכול אותו גולמי. רסקו או טחנו אותו והוסיפו לרוטב הסלט, למטבלים ולממרחים - לתוספת טעם. (רק אל תשכחו להצטייד בגומי לעיסה בניחוח מנטה לסיום הארוחה).

ארטישוק ירושלמי

פקעות טעימות אלה שייכות למשפחת החמניות ויש להן עור חום ובשר לבן - כמו תפוח אדמה גושי. אכלו אותם גולמיים או בשלו אותם (מאודים, מבושלים, אפויים או מוקפצים) כדי לעזור להגדיל את כמות החיידקים המועילים במעיים.

תפוחים

צריכת תפוח אחד ביום מרחיקה חיידקים רעים. הנה איך: הפֶּקְטִין המצוי בתפוחים מגדיל את ה-butyrate - חומצת שומן שמרבה חיידקי מעיים ידידותיים ומפחיתה חיידקים מזיקים. רק אל תגזימו עם פאי התפוחים הזה - סוכר הוא רע לבריאות הבטן שלכם (סליחה).

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

אספרגוס

הירק הגבעולי האהוב עלינו הוא מעצמת אינולין, המגדילה את כמות החיידקים הבריאים וגם מקלה על דלקתיות. אבל אל תשאירו אותו האלה בתנור יותר מדי זמן. אספרגוס מבושל יתר על המידה עלול לאבד חלק מהדברים הטובים שיש בו - עדיף לאדות או להקפיץ אותו קלות.

בצל

רוב הסיכויים כי משפר טעם זה הוא כבר מצרך בסיס בתזונה שלכם. אבל עכשיו אתם יכולים להרגיש טוב במיוחד כשאתם מכינים את מרק הבצל הצרפתי שלכם. הסיבה לכך היא שהבצל הוא מקור נהדר לאינולין ופרוקטוליגוסכרידים (כן, יש מילה כזו) ועוזר לחזק את הצמחים המעיים שלכם.

בננות

בננות עשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, מכילות כמות קטנה של אינולין (שכידוע עוזר להאיץ את תפקוד המערכת). אבל יש רק עניין אחד: בננות ירוקות אפילו טובות יותר למעיים שלכם, בזכות רמות גבוהות של עמילן עמיד שיכול להגדיל את החיידקים שטובים לכם ולהפחית נפיחות.