מחקר קובע: זו כמות הקפה המומלצת ליום

מכורים לקפה? עכשיו גם המדע תומך בכם ומציג יתרונות ברורים לצריכת קפה שעולה על כוס אחת ביום. לדברי החוקרים, הקפה יכול להפחית סיכון להשמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
כמה קפה אתם שותים ביום? (צילום: Nathan Dumlao on Unsplash)

מחקר ראשון מסוגו מוכיח את מה שידענו כבר מזמן: אורח חיים בריא מבוסס קודם כל על איזון. החוקרים מצאו קשר בין צריכת קפה להפחתה בסיכון למחלות קשות של לב, סוכרת ועודף משקל, אלא שלצד הנתונים המעודדים, החוקרים מוסיפים תמרור אזהרה - אחרי ארבע כוסות קפה ביום, כל הטוב הזה נמצא בסכנה.

המחקר שנערך בשיתוף בין אוניברסיטת נווארה בספרד לאוניברסיטת קטניה באיטליה, הראה כי קפה מסוגל להפחית סיכון ללקות בתסמונת מטבולית ב-2 עד 44 אחוזים. תסמונת מטבולית היא שם כולל לגורמי סיכון מטבוליים האחראים להתפתחות סוכרת מסוג 2, השמנת יתר, מחלות לב וכלי דם כמו לחץ דם גבוה, רמה גבוהה של טריגליצרידים בדם, רמה נמוכה של כולסטרול טוב ועוד.

עורכי המחקר סבורים כי הסיבות ליתרונותיה של צריכת קפה מתונה ביום הן נוגדי החמצון שמכיל הקפה ויתכן שאף הפוליפנולים ובהם חומצה פנולית ופלבונואידים, המצויים בקפה. מפתיע, אך לדברי החוקרים הממצאים תקפים גם לקפה נטול קפאין ותה ירוק.

עם זאת, החוקרים הגיעו למסקנה כי יתרונותיו של הקפה נעצרים אם צורכים יותר מארבע כוסות קפה ביום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר