'תחושת ונהפוך הוא'

כשג'ארד קושנר קרא מגילת אסתר • תיעוד

את מצוות מקרא מגילה קיימו בתו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, עם הרב החב"די של וושינגטון הרב לוי שם טוב שאף דרש בפניהם על משמעויותיהם של ימי הפורים (בעולם)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

קידוש השם: חתנו של נשיא ארה"ב טראמפ, ג'ארד קושנר, קרא אמש (שלישי) מגילת אסתר בבית הלבן עבור בכירי הממשל היהודים, לצידו של הרב לוי שם טוב, שליח חב"ד בוושינגטון. בקהל היתה גם רעייתו - איוונקה טראמפ, בתו היהודייה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

‏ג'ארד קושנר הפתיע כשקרא את המגילה בטעמים יחד עם הרב והרשים את הנוכחים.

לאחר מכן נערכה סעודת ליל פורים שכללה אוזני המן ואוכל משובח, ודרשה של הרב שם טוב על משמעות חג הפורים.

הפרשן הפוליטי החרדי עו"ד אבי בלום, שנלווה לביקורו האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון ונפגש עם הצוות היהודי-חרדי של טראמפ, מספר ל'כיכר השבת' על שינוי של 180 מעלות באווירה היהודית בתוך הבית הלבן: "כשביקרנו בבית הלבן בתקופת הנשיא ברק אובמה, היה בלתי אפשרי למצוא עשירי למניין לתפילה כהלכתה. הסתובבו גם אז יהודים במסדרונות - אבל הנוסח היה רפורמי ולא אורתודוקסי".

"כיום בבית הלבן של טראמפ, חובשי הכיפה השחורה מרגישים בבית. בפורים ובשאר ימות השנה, יש תחושה של 'ונהפוך הוא'", מספר בלום ל'כיכר השבת'.

הרב לוי שם טוב משמש כשליח חב"ד בוושינגטון ובבית הלבן והוא מראשי הארגונים המקושרים ביותר בגבעת הקפיטול. יש לו קשר קרוב עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ובני הזוג איוונקה וג'ארד קושנר - שאף מתפללים בבית הכנסת שבראשו הוא עומד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר