"לדבר על זה"

פיתוח תחושת שליטה בחיינו - השיטה לנצח את הקורונה

בפרק השלישי של "לדבר על זה" משוחחים העו"סים חיים דיין ואריאל שטיין על הגברת החוסן הנפשי באמצעות פיתוח תחושת שליטה בחיינו - כשיטה שאיתה אפשר 'לנצח' את הקורונה • צפו (משפחה)

(צילום: באדיבות המצלם)

אולפן כיכר השבת בתכנית נוספת של - "לדבר על זה", בהגשת חיים דיין ממכון הקשב ואריאל שטיין מהמרפאה הפסיכולוגית "שיבא תל-השומר", שישוחחו על מבחר סוגיות פסיכולוגיות וחברתיות ולאור המצב ישוחחו על הסוגיות הנלוות לנגיף הקורונה.

ההשתדלות שנדרשת כדי להתמודד בהצלחה באתגר הקורונה, עלינו לשים לב שנדרשת התייחסות להיבטים החיצוניים של האתגר, כמו שמירת כללי הבריאות והתנהלות כלכלית נכונה. עם זאת, נדרשת התמודדות גם עם ההיבטים הפנימיים של האתגר – המישור הפסיכולוגי.

התמודדות פסיכולוגית נכונה עשויה לקדם את החוסן הנפשי שלנו. החוסן הנפשי חשוב גם כדי להקל את העומס הרגשי, גם כדי למנוע נזקים נפשיים לטווח הארוך, ואפילו כדי לסייע לנו לעמוד בהצלחה באתגרים החיצוניים, כמו הקפדה על הוראות הבריאות לאורך הזמן.

כדי להבין את החשיבות של חוסן נפשי, נחשוב רגע על נגיף הקורונה. לנגיף יש את מנגנון הפעולה שלו, אבל השפעתו על האדם אינה תלויה רק בו עצמו. היא תלויה במידה משמעותית גם במערכת החיסונית של האדם. ככל שמערכת החיסונית חזקה יותר, כך הגוף יכול יותר להתמודד עם הנגיף.

בדומה לכך, חוסן נפשי יכול לסייע לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים שמשבר הקורונה מציב בפנינו, ברמה האישית, המשפחתית, הקהילתית ואף העולמית.

בפרק הנוכחי נדבר על הגברת חוסן באמצעות פיתוח תחושת שליטה בחיינו.

צפו בפרק המלא:

לתגובות, שאלות, הערות והארות, ניתן לפנות במייל steindayan@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר