חילופי השרים

אשכנזי: תכנית טראמפ - הזדמנות היסטורית

במשרדי הממשלה השונים נערכים טקסי החלפת השרים. שר החוץ הנכנס דיבר על חשיבות השלום עם מדינות האזור, שר האוצר ושר הכלכלה דיברו על המשבר בעקבות הקורונה (ארץ)

(צילום: משרד החוץ)

שר החוץ היוצא ישראל כ"ץ ושר החוץ הנכנס גבי אשכנזי קיימו הבוקר (שני) טקס חילופים במשרד החוץ, בהשתתפות מנכ"ל המשרד וחברי ההנהלה. שגרירי ישראל בעולם ואנשי שירות החוץ ברחבי העולם צפו אף הם בטקס.

אשכנזי אמר בטקס, "אנו עומדים בפני הזדמנויות אזוריות משמעותיות, בראשן, יוזמת השלום של הנשיא טראמפ. אני רואה בתכנית אבן דרך משמעותית. הנשיא טראמפ מציב בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות".

"התכנית תקודם באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל. ארצות הברית היא בת הברית הקרובה ביותר והחברה החשובה ביותר של מדינת ישראל. אני מודה לממשל האמריקני על עמידתו האיתנה לצד ישראל בבלימת פרויקט הגרעין האיראני, והתבססותה של איראן בגבולותינו".

שר החוץ הנכנס, גבי אשכנזי (צילום: משרד החוץ)

הוא הוסיף, "המערכה המדינית לעצירת האיום האיראני הייתה ועודנה המשימה העיקרית שלנו. עלינו להמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו במישור הדיפלומטי כמובן לצד הפעילות במישור הביטחוני. כמו העוצמה הצבאית, גם השלום עם שכנותינו הוא נכס אסטרטגי ועלינו לשמור עליו".

אני רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים עם מדינות השלום, מצרים וירדן. הן בעלות ברית חשובות ביותר להתמודדות עם האתגרים באיזור. לצד זו אפעל לקידום הקשרים ושיתופי הפעולה מול מדינות נוספות במרחב, למען ביצור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל".

במקביל התקיים טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים במעמד שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, ח"כ עמיר פרץ, השר היוצא, ח"כ אלי כהן, בכירי משרד הכלכלה והתעשייה, בתעשייה ובמשק הישראלי.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, עמיר פרץ: "התפקיד שלי הוא לעשות הכל כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית. כלכלה בה כל אזרח יידע שיש תכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו ועבור משפחתו. כלכלה שמתמודדת עם משבר ומתקנת עיוותים של שנים רבות: ביחס לעצמאיים, בדאגה לשכירים, ובחיזוק השקעה במפעלים ובתוצרת הארץ".

הטקס במשרד הכלכלה (צילום: גדעון שרון, לע"מ)

פרץ הוסיף, "הממשלה שהוקמה היא ממשלה פריטטית מאוזנת. הן פוליטית, מדינית, ובעיקר כלכלית. כוחם של הגורמים שהחזיקו בעמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות הקודמות קטן יותר בקואליציה הנוכחית, וזה נותן לנו סיכוי גדול יותר לקדם את תפיסת הכלכלה האנושית. כלכלה שבה הזכות להתפרנס בכבוד, לחיות בכבוד ולהזדקן בכבוד, היא הבסיס שלנו, כחברה ישראלית, בסיס לסולידריות ולערבות הדדית בהן אהבנו פעם להתהדר. הגיע הזמן להשיבן - לא רק את הביטויים הנשגבים, גם את התוכן מאחוריהם. אלי ידידי, אני מודה, על כל אשר עשית, ועל כל ההישגים שלך בתקופה זו"

שר המודיעין, אלי כהן, שר הכלכלה היוצא אמר "אנו מסכמים את העשור הכלכלי הטוב ביותר של מדינת ישראל. הבאנו בשנה האחרונה את הייצוא הישראלי לשיא של 114 מיליארד דולר, אישרנו הקמה והרחבה של מאות מפעלים והתייצבנו, ערב הקורונה על נתוני אבטלה הטובים ביותר מאז קום המדינה, הגדתנו את שיעור המועסקים בהייטק, שברנו את מונופול מכון התקנים, עברנו לתקינה בינ"ל, הובלנו את צו היבוא האישי ורפורמות בעולם הצרכנות אשר הזניקו את ישראל ב-16 מקומות במדד התחרותיות של ה-OECD, פתחנו מאיצים ברחבי הארץ והענקנו לעסקים קטנים מעטפת סיוע, ייעוץ ומימון, חיים חדשים וצמיחה למאות עסקים. רגע לפני הקורונה התייצבנו על נתוני האבטלה הטובים ביותר מאז ומעולם, ואני בטוח שעוד נשוב אליהם".

גם במשרד האוצר התקיים היום טקס חילופי שרים במעמד שר האוצר הנכנס, ישראל כ"ץ ושר האוצר היוצא, משה כחלון.

הטקס במשרד האוצר (צילום: דוברות)

שר האוצר הנכנס, ישראל כ"ץ אמר, "המשרד הזה הוא משרד המשרדים. הציבור באחריותנו על כל גווניו. נעשה הכל כדי להקל על הציבור. זאת תהיה ממשלה חזקה מבחינת היכולת שלה להחליט, ואני בהחלט מדבר על כלכלה בסימן אחדות. לא יהיו בה גוונים או חשיבה מפלגתית, אלא הצעדים שנחליט עליהם יצטרכו לכלול את כל חלקי הציבור. כלכלה שתתניע את המשק אחרי כל מה שקרה. משה אני רוצה להודות לך באופן אישי על החברות שלא נגמרת, על תרומתך ועל מה שעשית במשרד הזה, טיפלת בציבורים שלא טיפלו בהם קודם. תודה רבה עד כה והרבה הצלחה בעתיד".

הבוקר נערך טקס חילופי שרים גם במשרד החקלאות, צחי הנגבי, השר היוצא ואלון שוסטר השר הנכנס. לנוכח נגיף קורונה, הטקס התקיים ללא קהל, והועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של משרד החקלאות.

מתוך דבריו של השר היוצא, צחי הנגבי: "אני נפרד ממשרד החקלאות לאחר תקופה קצרה אך מאתגרת. מגפת הקורונה חייבה אותנו להתארגנות מהירה כדי להגיב ביעילות למשברים חריגים: מחסור בידיים עובדות, אגירה חסרת תקדים של ביצים, הפעלת עובדים מהבית, סגירת השווקים, סכנת כליה ליבול ההדרים, ועוד. עובדי המשרד בהובלתי ובהובלת המנכ"ל פעלו ברמה מקצועית גבוהה, והתוצאות ניכרות. נמשיך לפעול יחד לקידום יעדי החקלאות גם בכהונתי החדשה כשר ההתיישבות. בהצלחה!".

הטקס במשרד החקלאות (צילום: עודד כרמי)



מתוך דברי השר הנכנס אלון שוסטר: "אני נכנס בשערי המקום הזה בענווה גדולה. עם כל ניסיוני בשירות הציבור, אני מתכוון ללמוד בטרם אחליט. אני בא מהכפר. בבית אבי, בקבוץ שלי, חייתי חקלאות. חלבתי עיזים במשק הילדים, חשתי את רטט המנוע של הטרקטור כשנסעתי בשדות הקבוץ, הכנתי תערובת לפרות ולתרנגולות, תיחחתי תפוחי אדמה והשקיתי את שדות החיטה והכותנה, ניערתי שקדים, אספתי אבטיחים וקטפתי תפוזים".

"אתגרים רבים ניצבים לפתחנו, ובשילוב הידיים הנכון, בעבודה מאומצת ומשותפת, נוכל להם. נשכיל לייצר מזון טעים, בריא ובמחיר הגון, נשכיל לייצר מזון מבלי להרוס את הסביבה, נשכיל לשפר את רווחת בעלי החיים, בבית ובמשק, נשכיל לשמור על מרחבים פורחים ופתוחים, לשמחת לב תושבי מדינת ישראל, נשכיל לקיים התיישבות כפרית איתנה בגבולות הארץ, בצפון, בדרום ובמרכז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר