"פיצויים"

הצתת בתי הדין; ח"כ משה ארבל פנה ליועהמ"ש

חבר-הכנסת משה ארבל פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בעניין הגשת תביעת פיצויים מהנאשם בהצתת בתי הדין הרבניים והמועצות הדתיות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ ארבל והמכתב (צילום: ללא קרדיט)

חבר-הכנסת משה ארבל פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בעניין הגשת תביעה אזרחית לפיצויים מהנאשם בהצתת בתי הדין הרבניים והמועצות הדתיות.

במכתבו, מתאר ארבל תחילה את השתלשלות האירועים וכותב: "בליל 17 במאי הוצתו במקביל ארבעה בתי דין רבניים ומועצות דתיות מרכזיות בערים: תל אביב, פתח תקווה, אשדוד וכפר סבא. לפי הפרסומים ההצתות גרמו נזק כבד למבני המועצות הדתיות ולרכוש בשווי של מיליוני שקלים. בחסדי ה' השריפות לא התפשטו ולא היה נזק בגוף ובנפש.

"שלושה ימים לאחר ההצתות, בפעילות משטרתית זריזה וראויה להערכה, נעצר חשוד במעשי ההצתה ובשבוע שעבר פורסם כי תיק החקירה סוכם ופרקליטות המדינה צפויה להגיש כתב אישום כנגד החשוד בזמן הקרוב".

בשלב זה, מתייחס ארבל לאישום נגד החשוד בהצתה וכותב כי "דינו של המצית אש במטרה לפגוע בנכס של המדינה או בנכס המשמש את הציבור הוא עד עשרים שנות מאסר. לא לחינם קבע המחוקק כי קיימת חומרה מיוחדת בהצתת נכס ציבורי שכן הפגיעה במקרים אלו נעשית כלפי הציבור כולו, והפגיעה הפוטנציאלית בגוף ובנפש גם היא בציבור רחב יותר.

"בתי הדין הרבניים מהווים חלק מהמערכת השיפוטית בישראל וכחלק אינטגרלי ממערכת המשפט ונועדו לשרת את אזרחי המדינה. יש לנהוג בחומרה כלפי מי המבקש מתוך שנאה ומדון להרים ידו על המערכת השיפוטית ומוכן לשם כך לפגוע באלפי אזרחים ישראלים שעניינם הנדון עלול היה להיפגע קשות כתוצאה מההצתה".

אחת מזירות ההצתה (צילום: ליאל בניו)

ח"כ ארבל מוסיף וכותב כי "חוק העונשין מאפשר לבית המשפט לחייב אדם שהורשע בעבירה בפיצויים בעבור הנזק שגרם עד גובה מסוים. במקרה זה קיימת חשיבות מיוחדת שהתביעה תעמוד על תשלום מלא הפיצויים בעבור הנזק שנגרם לאוצר המדינה בעקבות ההצתה, בין אם במסגרת ההליך הפלילי או בתביעה אזרחית נגררת ככל שהנזק עולה על גובה הפיצויים האפשרי בהליך הפלילי. אין זה הוגן שמחיר ההצתה יושת על גב הציבור ואין זה ראוי שהמצית ייפטר מבלי להידרש לפיצוי כספי מלא בעבור הנזק שגרם והתכוון לגרום למוסדות המדינה".

לסיום הוא כותב: "אבקש כי היבטים אלו יישקלו גם הם בכובד ראש עת תידרש התביעה לקבלת החלטות עונשיות במקרה זה, הן במסגרת מו"מ להסדר טיעון ככל שיהיו והן בטיעונים לעניין העונש".

בכתב האישום שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז נגד ציון כהן, תושב מרום גולן בן 68, בגין שרשרת ההצתות שביצע במבני דת ברחבי הארץ, נכתב כי הנאשם החליט לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, באמצעות הפעלת מטענים, שיתלקחו בכל המוסדות בו זמנית, במטרה לגרום להפסקת מתן שירותי מוסדות הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית - הפרדת דת ומדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר