כיצד לייבש פירות בבית (זה קל, אנחנו מבטיחים)

אוהבים לנשנש משמשים מיובשים? תמיד זורקים לסלט כמה צימוקים? חשוב שתדעו שייבוש פירות בבית הוא אפשרי לחלוטין (ופחות יקר מאשר לקנות אותם כבר מיובשים). הנה מדריך לייבוש פירות (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בעוגת הפירות המסורתית של סבתא, בעוף בטנזיה או סתם כקינוח בריא לאחר ארוחת צהריים. פירות יבשים עושים את דרכם לצלחות שלנו בצורות מגוונות. בין אם אתם תמיד מנשנשים משמשים מיובשים ובין אם לעולם לא הכנתם סלט בלי צימוקים, ייבוש פירות בעצמכם הוא אפשרי לחלוטין (ופחות יקר מאשר לקנות אותם כבר מיובשים בסופרמרקט). להלן מדריך פשוט לייבוש פירות לבד:

מה אתם צריכים:

ובכן, מה אתם אוהבים? אתם יכולים לייבש בעצם כל פרי בתנור במספר שעות בלבד. האפשרויות הפופולריות כוללות משמשים, דובדבנים, חמוציות, תפוחים, בננות ואפילו עגבניות, אבל תוכלו גם לנסות לייבש מנגו, פירות הדר, אפרסקים, קיווי, אננס - רק תבחרו.

פירות יבשים עשירים בסוכר, אך בדרך כלל זהו סוכר טבעי, שלא נוסף על ידי אדם. הם גם עשירים בסיבים תזונתיים ומחזיקים מעמד לנצח על פי ה-FDA, הרבה יותר זמן מאשר פירות טריים. (התפוחים הרכים במקרר שלכם יכולים לאשר זאת.) פירות בשלים נטולי חבורות ושאינם רכים, יתייבשו הכי טוב.

פרי: התנור שלכם יכול להתמודד עם כמה קילוגרמים בכל פעם.

מיץ לימון: הוא אופציונלי מבחינה טכנית, אך עושה קסמים בכל הקשור למניעה מהפירות להשחים. אם אתם מעדיפים שהפירות היבשים שלכם ישמרו על צבעם הטבעי, אל תדלגו על שימוש בו. מיץ לימון קנוי או טרי - שניהם בסדר.

מים: שלבו עם מיץ הלימון, אם בחרתם להשתמש בו. היחס בין הלימון למים יכול להיות בין 1: 1 ל-1: 4. הנחת חומצת הלימון על הפרי מלכתחילה היא כל מה שחשוב באמת.

כיצד לייבש פירות

חממו את התנור למצב הנמוך ביותר, שהוא כנראה אי שם בין 60-75 מעלות צלזיוס. אם התנור שלכם יורד רק עד 90 מעלות, זה בסדר. לבינתיים, יש לשטוף כל פרי שאינו מוגן על ידי קליפה חיצונית בלתי אכילה.

קלפו את כל הפירות עם הקליפות החיצוניות שעלולות להפוך לקשות או מרות, כמו מנגו או הדרים. משמשים, תפוחים, דובדבנים ופירות אחרים עם קליפות דקות ואכילות ניתן להשאיר לא קלופים.

פרסו את הפרי לעובי הרצוי. ככל שהפרוסה תהיה עבה יותר, ייקח לייבוש זמן רב יותר. חצו משמשים והשאירו פירות יער ודובדבנים שלמים. הקפידו להסיר את כל הגלעינים והליבות. רססו, צחצחו או טבלו את הפירות בתערובת הלימון אם בחרתם להשתמש בה.

הניחו את חתיכות הפרי בשכבה אחידה על תבנית המרופדת בנייר אפייה. אם אתם מייבשים יותר מסוג אחד של פרי, הכינו יריעות אפייה נפרדות לכל פרי, מכיוון שהם כנראה יתייבשו בקצב שונה. וודאו שאף אחד מהם לא עולה על השני והשאירו בערך 2.5 סנטימטרים מרווח בין הפירות לקצוות התבנית.

תנו לפרי לאפות וסובבו את החתיכות כל חצי שעה. מומלץ להשאיר את דלת התנור מעט פתוחה כדי שהלחות תתנדף והאוויר יתחדש.

האפייה יכולה לקחת 3-8 שעות, תלוי בתכולת המים של הפירות, בעובי הפרוסות ובהגדרת הטמפרטורה הנמוכה ביותר בתנור שלכם. ברגע שהפירות נראים יבשים או שחומים (או אם אתם טועמים חתיכה והיא ערבה לחך שלכם) הוציאו את תבנית האפייה מהתנור לקירור.

אחסנו את הפירות היבשים במיכל אטום, בסביבה קרירה ויבשה. (כלומר, אם לא תאכלו הכל בבת אחת.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר