"תפקיד מרכזי בהפצת הנגיף"

אחת ולתמיד: עד כמה ילדים מדבקים בקורונה?

עם הזמן נערכים יותר ויותר מחקרים כדי לשפוך אור על הנגיף המסתורי ולקראת פתיחת שנת הלימודים בכל המסגרות, המחקר הזה עונה על השאלה הכי בוערת כרגע. או לפחות מנסה (בריאות)

(צילום: Ali karimi on Unsplash)

אנחנו עוד לא יודעים מספיק על נגיף הקורונה, אך עם הזמן נערכים יותר ויותר מחקרים שמבהירים את תמונת המצב ומול מה אנחנו עומדים. לקראת פתיחת שנת הלימודים בכל המסגרות, חוקרים מדרום קוריאה ניסו לענות על השאלה הכי בוערת: עד כמה ילדים מדבקים בקורונה?

מרבית המחקרים בנושא ילדים וקורונה מצאו שילדים נדבקים אך מופיעים אצלם תסמינים קלים בלבד או שהם א-סימפטומים לחלוטין. אם כך, האם הם מסוגלים להפיץ את הנגיף הלאה?

במחקר השתתפו 91 ילדים והחוקרים מצאו שכל הילדים שחלו בקורונה - גם אלה שלא סבלו מתסמינים כלל - נשאו את הנגיף במשך שלושה שבועות במצב של "שרידים פעילים" שאותרו באפם של הילדים. כלומר, ילדים אלה בהחלט יכולים לדבק גם בלי שיראו תסמינים.

אמנם המחקר הנוכחי ומחקרים נוספים לא הצליחו עדיין לקבוע אם ילדים מדבקים כמו מבוגרים או שאולי אופן וקצב ההידבקות שונים, אך לפי ד"ר רוברטה דה ביאזי מוושינגטון, מומחית לרפואת ילדים, "כמובן שילדים מדביקים. גם אם רובם אינם סובלים מתסמיני הנגיף, זה מאוד סביר שהם משחקים תפקיד חשוב בהפצת הנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר