ראיה חדשה

התפתחות משפטית מסתורית במשפט רומן זדורוב

משפט חוזר או שחרור מוקדם? השופט קבע דיון נוסף לגבי החשוד ברצח תאיר ראדה, העמור כבר 14 שנה למרות טענותיו כי הוא חף מפשע, ולא ביצע את הרצח המזעזע (ארץ)

(צילום: גיל יוחנן ואפי שריר, ynet)

חנן מלצר, השמנה לנשיאת בית המשפט העליון שיגר היום (רביעי) זימון לדיון בבג"ץ בעקבות עתירת רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה.

הדיון הדחוף מתקיים על רקע בקשתו של זדורוב להגיש ראיה חדשה, שלטענתו אמורה להביא לשחרורו המיידי מהמאסר. זדורוב ממשיך לטעון כי הוא חף מפשע ולא ביצע הרצח המזעזע בילדה.

השופט לא הודיע היום לצדדים מה צפוי להיות בדיון, ורק כתב כי "לא יישמעו טיעונים אלא יתבקשו תגובות הצדדים לשאלות מסוימות ולהבהרות שיוצגו להם".

הראיה שהוצגה היא חלק מהרצאה שהעביר ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, לתלמידי הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב בזום, ותומכיו של זדורוב הצליחו להתחבר אליה.

במהלך ההרצאה אמר קוגל שגופה יכולה לדמם רק כמה דקות לאחר המוות, משום שאחר כך אין לחץ דם ומבחינה פיזית הוא אינו יכול לדמם. לאחר מכן נשאל קוגל כיצד יכול להיות שישנן טיפות דם של תאיר ראדה על העקבות בזירה.

אם העקבות שייכות למחלץ, לא ברור כיצד ייתכן שיש עליו טיפות דם, שכן המחלץ הגיע לזירה רק מספר שעות לאחר מכן. קוגל השיב בכלליות כי ניתן להסיק מכך מסקנות גם לאותה הפרשה.

בפרקליטות דחו את הבקשה ומסרו כי "'הקלטה של הרצאה' אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, וזאת בלי קשר לשאלה מי העביר את ההרצאה, ומה מומחיותו ומעמדו".

עו"ד ירום הלוי, המייצג את זדורוב אמר לחדשות 12: "אני לא יודע מה יקרה בדיון, זה מוזר. הגשתי בקשה למשפט חוזר. לאחרונה ביקשתי לשחרר אותו לאלתר אחרי הראיה המדעית החדשה שלדעתי מזכה אותו באלף אחוז. החזקתו של זדורוב בכלא זהו מעשה נוראי שהפרקליטות מתרשלת בתפקידה, חוטאת בתפקידה ואני מקווה שבדיון הבא ייעשה צדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר