משפט זדורוב

רצח תאיר ראדה: "אנחנו לקראת התחלה טובה או סוף רע"

דיון סוער התקיים היום בבקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, למשפט חוזר בשל ראיה חדשה בתיק: צעקות, מחיאות כפיים, השתקה ותקווה קלושה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זדורוב, היום (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט העליון כינס היום (ראשון) דיון דחוף ומיוחד בבקשתו של אסיר העולם רומן זדורוב לפתוח במשפט חוזר על הרשעתו ברצח הילדה תאיר ראדה.

כזכור, הערעור שהגיש בעבר זדורוב על ההרשעה ברצח תאיר בשנת 2006 בבית ספרה בקצרין, נדחה ברוב קולות. אך לאחרונה הוא הגיש בקשה למשפט חוזר, ובאופן חריג החליט בסוף השבוע השופט מלצר לזמן את הצדדים לדיון בבקשה שייערך באולם, במסגרתו הם יתבקשו להשיב לשאלותיו. זדורוב עצמו השתתף בדיון באמצעות טכנולוגיית וידאו קונפרנס.

תחילה העלה המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר את 'הראיה החדשה' שהציג זדורוב בחודשים האחרונים - עקבות לא מזוהים שנמצאו בזירת הרצח, לדברי ראש המכון לרפואה משפטית חן קוגל.

בפרקליטות טענו כי קוגל נמצא בניגוד עניינים בתיק, משום שבעבר היה עד מטעם ההגנה, וכי הם מסרבים להסכים למעורבות כלשהי שלו, והשופט הקשה: "אם אתם מתנגדים לד"ר קוגל, יש אפשרות שאמנה מישהו כמומחה מהארץ או מהעולם?".

כשנציגי הפרקליטות השיבו כי הם מוכנים, קרא לעברם עו"ד ירום הלוי, המייצג את זדורוב: "מה, אתם מפחדים מראש המכון? תסכימו לקוגל!".

במהלך הדיון ננזף עו"ד הלוי בידי השופט. היה זה כשהוא אמר: "א.ק היא הרוצחת", ונענה על ידי מלצר: "אדוני טוען שהיא הרוצחת. אני יודע שרק בית משפט קובע מי רוצח, אחרי הליך פלילי. אדוני ידייק בדברים".

עו"ד הלוי

גם עם אחת מאנשי הפרקליטות התעמת פרקליטו של זדורוב, שצעק לעברה: "הפרקליטות יודעת שהוא חף מפשע. אל תקטעי אותי, אל תקטעי אותי. אתם מחזיקים אותו בשבי".

הדברים זכו לתשואות מכיוון הספסלים עליהם ישבו בני משפחתו של זדורוב, שנאלצו להפסיק את מחיאות הכפיים בהתערבות משמר בתי המשפט. "אנחנו מבקשים מבית המשפט שלא יתן יד לקרקס שקורה כאן ובתקשורת", אמרה נציגת הפרקליטות לשופט.

עם כניסתה היום לבית המשפט העליון אמרה אולגה זדורוב, אשתו של רומן, "איבדנו את האמון בבית המשפט ואני רוצה להחזיר אותו. רומן יודע על הדיון ואני מקווה שיצא מכאן הצדק. או שאנחנו לקראת התחלה טובה או סוף רע".

בסופו של דיון הודיע השופט חנן מלצר: "אני שוקל לקיים יום דיון נוסף, ואתן החלטה על כך, בתוך חודש מדיון ההשלמות".

השופט מלצר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר