5 תסמיני חרדה שאולי לא הייתם מודעים אליהם

אנו חווים תחושות שונות לאורך היום, עד שקשה להבין איך אנו מרגישים בכל רגע. אבל ידיעת מה חשים ולמה תוביל לנקיטת פעולה בנידון. אז הנה כמה סימני חרדה שיתכן ולא הכרתם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם סובלים מחרדות, רוב הסיכויים שיהיה לכם סימפטום ספציפי שירמוז על כך שהמצב הנפשי שלכם אינו כשורה. אבל האם ידעתם שגם התעסקות אובססיבית או תחושת ערפול יכולים להיות סימנים לחרדה?

אנו חווים כל כך הרבה תחושות שונות לאורך כל היום, עד שקשה להבין בדיוק כיצד אנו מרגישים בכל רגע נתון. אבל לדעת מה חשים ומדוע - זה הצעד הראשון לקראת נקיטת פעולה בנידון, אז הנה כמה סימני חרדה שיתכן ולא הייתם מודעים אליהם:

כאבי שרירים

האם ישבתם אי פעם על הספה בביתכם, בניחותא - ושמתם לב שאתם מכווצים את האגרופים, הלסת או הכתפיים בלי משים? החרדה גורמת לאדרנלין לזרום בגופכם ולוורידים להתכווץ. השרירים שלכם מתכוננים גם הם "להילחם או לברוח" ולכן הם נמתחים.

התעסקות כפייתית

לעתים קרובות מישהו אחר יבחין בכך לפניכם. תגובה זו מתרחשת מפני שהורמוני לחץ מכינים את גופכם למאמץ. כשאתם לא מתאמצים בסופו של דבר, עודף האנרגיה הזה צריך ללכת למקום כלשהו - ומכאן באה ההתעסקות עם חפץ או נדנוד הרגליים.

חוסר החלטיות

אם אפילו החלטות קטנות כמו "מה אוכל לארוחת בוקר?", מאתגרות אתכם, יתכן שאתם סובלים מחרדה. זה יכול להפוך למעגל קסמים כאשר חוסר ההחלטיות שלכם מתסכל אתכם ומוביל אתכם להרגיש רע יותר.

ידיים ורגליים קרות

אולי הקור שאתם סובלים ממנו אינו קשור למזגן המקפיא שבחדר, אלא לחרדה. שוב, זוהי תגובת "הילחם או ברח" - גופכם שולח דם לעבר האיברים החיוניים שלכם והרחק מהגפיים שלכם, כך שתהיו מוכנים למנוסה.

סחרחורות

לא מצליחים להתמקד ומרגישים כאילו ערפל אופף את ראשכם? יכול להיות שאתם חרדים. חרדה יכולה לדכא את ההיפוקמפוס, החלק במוח הקשור בזיכרון ואחסון מידע. כתוצאה מכך, אתם יכולים לחוש עייפות מוגברת או שיכולת תגובת הלחץ שלכם תהיה מגורה יתר על המידה - מה שעלול לתרום לאותה תחושה מעורפלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר