זעם בליכוד

כחול לבן איימה לפוצץ את הקבינט, והצליחה למנוע דיון בהפגנות

גם ניסיון לקיים דיון בממשלה בחוות דעת משפטית הקובעת כי ניתן להגביל הפגנות בשל סכנת הקורונה, נמנע על ידי אנשי 'כחול לבן', בעזרת איום בפיצוץ הישיבה. האשם, לפי השר אוחנה: מנדלבליט (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ניסנקורן ואשכנזי, בכירי 'כחול לבן' (צילום ארכיון: Hadas Parush/FLASH90)

בעקבות איום של כחול לבן לפוצץ את ישיבת 'קבינט הקורונה', החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע הצגת חוות דעת משפטית הקובעת כי ניתן להגביל הפגנות בהתאם לחוק, בשל סכנת הקורונה.

את חוות הדעת המשפטית, עליה חתום ד"ר אביעד בקשי מ'פורום קהלת', תכנן להעלות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, אך כאמור אפילו הניסיון לדון בכך בקבינט נמנע, לאחר שב'כחול לבן' איימו בפיצוץ הישיבה.

בתגובה, אמר השר אוחנה כי "מפלגת כחול לבן בשירות מנדלבליט - במקום בשירות הציבור", ופירט: "לאור אמירותיו של היועמ"ש כי הח"כים והשרים אינם יכולים לדון בהגבלות על ההפגנות, הצטיידתי לקראת ישיבת קבינט הקורונה בחוו"ד של ד"ר אביעד בקשי ועו"ד דוד פטר מפורום קהלת, ולפיה הממשלה היא הפורום היחיד המתאים לדון בנושא".

"היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוו"ד השונה מעמדתו", טוען אוחנה, "גייס את מפלגת כחול לבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חווה"ד של בקשי".

ממראות ההפגנה האחרונה ב'בלפור' (צילום: יאיר לוי, 'פלורליסט')

לדברי השר לביטחון פנים, "בממשלה ניתן לשמוע מומחים שונים מתחום הרפואה גם כשהם חלוקים אלה על אלה; ניתן לשמוע מומחים מתחום הביטחון גם כשהם חלוקים אלה על אלה; ניתן לשמוע מומחים מתחום הכלכלה גם כשהם חלוקים אלה על אלה - אבל רק בנושא המשפטי יש מונרכיה של היועמ"ש, שהוא ואין בלתו רשאי להביע את דעתו המשפטית בפני שרי הממשלה".

"עד כדי כך כחולבן ממושמעים ליועמ"ש מנדלבליט", סיים השר אוחנה את המתקפה, "עד שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר