מחקר: רמת ברזל תקינה יכולה להאט הזדקנות

מומחים רבים חוקרים במרץ את נושא ההזדקנות ולאחרונה התפרסם מחקר חדש שחושף גורם שיכול להשפיע על אופן ההזדקנות באופן משמעותי: רמת הברזל בדם (בריאות)

(צילום: Brett Sayles from Pexels)

האם נמצאה הנוסחה שתאריך את חיינו ותמנע מחלות זקנה? לא בדיוק, אבל מומחים רבים חוקרים במרץ את נושא ההזדקנות ולאחרונה התפרסם מחקר חדש שחושף גורם שיכול להשפיע על אופן ההזדקנות באופן משמעותי.

שיתוף פעולה בין חוקרים סקוטיים וחוקרים גרמניים מצא כי לערכי ברזל תקינים בדם יש חשיבות עליונה בהזדקנות בריאה, מה שיסייע רבות בפיתוח תרופות המיועדות להפחתת ומניעת מחלות זקנה ואולי אף יתרום להארכת תוחלת החיים.

המחקר דגם מיליון נבדקים שונים בניסיון להבין מה משפיע על קצב ההזדקנות ועל התפרצות מחלות זקנה כמו אלצהיימר למשל. המידע הגנטי שנאסף מהנבדקים חשף בפני החוקרים קשר בין ערכים גבוהים מאוד או נמוכים מאוד של ברזל בדם למחלות כמו פרקינסון, יכולת מופחתת של הגוף להתמודד עם זיהומים ומחלות כבד.

לדברי החוקרים, מעקב אחר רמות הברזל יכול למנוע נזקים בגיל מבוגר. את רמת הברזל שלכם תוכלו לדעת מקריאה בתוצאות בדיקות הדם שלכם בעמודת "תאי דם אדומים" (RBC). עבור נשים בוגרות, ערך ההמוגלובין התקין הוא 12-13 מ"ג ועבור גברים בוגרים, הערך התקין עומד על כ-14 מ"ג.

המחקר נערך באוניברסיטת אדינבורו שבסקוטלנד יחד עם המכון לביולוגיית ההזדקנות בגרמניה והתפרסם בכתב העת המדעי Nature Communications.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר